مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مطرح کرد؛

هفته دفاع مقدس فرصتی برای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«داوطلب» هفته دفاع مقدس را فرصتی برای جهاد تبیین و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ملت ایران در طول ۴۳ سال تهدید و تحریم و فشار و دشمنی و نامردی به فرهنگ ایثار و شهادت تکیه کرده و با عزت و سربلندی به راه خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 05September 2022

هفته دفاع مقدس؛ فرصتی برای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، ایثار، جهاد و مقاومت و شهادت را دکترین جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دانست و اظهار داشت: به مدد فرهنگ ایثار و شهادت در اوج عزت و اقتدار و امنیت هستیم.

داوطلب با بیان اینکه شهدا برای حراست از مرز‌های کشور و نظام اسلامی به جبهه رفتند، تصریح کرد: شهدا و ایثارگران پای انقلاب و نظام ایستادند و امروز وظیفه ماست که راه آنان را ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از گنج بی پایان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: وظیفه ما فقط نگهداری از این گنجینه نیست، بلکه باید به تبیین آن برای جوانان و نوجوانان بپردازیم.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای جهاد تبیین و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: ملت ایران در طول ۴۳ سال تهدید و تحریم و فشار و دشمنی و نامردی به فرهنگ ایثار و شهادت تکیه کرده و با عزت و سربلندی به راه خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به تلاش‌های دشمنان داخلی و توطئه‌های دشمنان خارجی برای از پا درآوردن انقلاب، متذکر شد: دشمن تلاش می‌کنند تا مردم در صحنه انقلاب نباشند، اما هر ۲۲ بهمن مرحله‌ای جدی تر، حماسی‌تر و زیباتر از تاریخ انقلاب را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه بدون حضور ایران امکان تصمیم گیری منطقه‌ای و جهانی وجود ندارد، تصریح کرد: به پشتوانه ارزش‌های دفاع مقدس در دنیا حرف برای گفتن داریم.

داوطلب از برگزاری ۲۵ برنامه محوری هفته دفاع مقدس از جمله کنگره ملی «لاله‌های سفید» یادمان شهدای منا، یادواره‌های شهدا، میهمانی لاله ها، زنگ ایثار، مسابقات ورزشی، میز خدمت و... خبر داد و افزود: گیلان ۱۵ هزار پدر و مادر شهید دارد که در حال حاضر کمتر از دو هزار نفر آنان در قید حیات هستند فلذا فرصت کمی برای دلجویی از آنان داریم و باید از فرصت هفته دفاع مقدس برای سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده کنیم.

«غلامرضا ملک علیپور» رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان نیز در این نشست از برگزاری نخستین یادواره شهدای نداجا در هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در پیاده راه مرکز شهر رشت از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس امسال است.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان از همه سازمان‌ها و ادارات و دستگاه‌ها خواست در برنامه‌های دفاع مقدس مشارکت کنند و افزود: عملیات کربلای ۲ به عنوان اولین عملیات مستقل لشکر گیلان بعد از تشکیل لشکر در هفته دفاع مقدس امسال بازسازی می‌شودکه به فرموده رهبر انقلاب گیلانی‌ها در عملیات کربلای ۲ کربلای دیگر آفریدند.

وی با اشاره به تقدیم ۱۹۸ شهید در عملیات کربلای ۲، تصریح کرد: عملیات کربلای ۲ در لوشان بازسازی می‌شود که با برگزاری نمادین شب وداع رزمندگان، تشییع شهدا و تعزیه خوانی و... همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها