وداع پیشکسوتان جهاد و مقاومت با فرمانده خراسانی دفاع مقدس+ تصاویر

پیکر آزاده جانباز سردار «سید هاشم درچه‌ای» با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در مشهد تشییع شد.
کد خبر: ۵۴۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 06September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی عروج شهادت‌گونه آزاده جانباز سردار «سید هاشم درچه‌ای» مراسم تشییع پیکر این فرمانده خراسانی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «سید حسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «علی‌اکبر عرفانی» مدیر موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صداو سیمای خراسان رضوی، «عبدالله ارجاعی» شهردار مشهد، جمعی از آزادگان، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و قشرهای مختلف مردم امروز در مشهد برگزار شد.

وداع پیشکسوتان جهاد و مقاومت با فرمانده خراسانی دفاع مقدس+ تصاویر

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا در مجتمع فرهنگی مهدیه آغاز و بعد از اجرای تشریفات نظامی شرکت‌کنندگان پیکر سردار درچه‌ای را تا حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) بدرقه کردند.

پیکر سردار درچه‌ای بعد از طواف در حرم امام مهربانی‌ها و قرائت نماز بر پیکر این فرمانده دفاع مقدس، جهت خاکسپاری در جوار مزار سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجب محمدزاده در قطعه میرزا جواد آقا تهرانی به بهشت رضا انتقال یافت.

سردار «سید هاشم درچه‌ای» فروردین‌‌ ۱۳۳۱ در خانواده‌‌ای متدین و انقلابی در مشهد به دنیا آمد.

این فرمانده دفاع مقدس با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین نیروهای خراسانی بود که در منطقه نبرد و الله اکبر در جبهه جنوب حضور پیدا کرد و در عملیات طریق‌القدس به افتخار جانبازی نائل آمد.

وداع پیشکسوتان جهاد و مقاومت با فرمانده خراسانی دفاع مقدس+ تصاویر

وی در عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد حضور داشت و در تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به اسارت نیروهای بعثی در‌آمد.

سردار درچه‌ای قبل از اسارت، مسئولیت فرمانده گروهان و فرمانده گردان تا قبل از عملیات بیت‌المقدس و سپس با تشکیل تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع)، جانشین فرمانده این تیپ شد.

این آزاده سرافراز دفاع مقدس بعد از اسارت مسئولیت‌هایی همچون مشاور و نماینده فرمانده وقت سپاه سرلشکر محسن رضایی، مسئول مراجعات مردمی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و در زمان سردار شهید سید محمد حجازی معاونت مردم‌یاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در غرب را در کارنامه خود دارد.

وداع پیشکسوتان جهاد و مقاومت با فرمانده خراسانی دفاع مقدس+ تصاویر

سردار درچه‌ای ‌در سال ۱۳۶۹ مفتخر به دریافت نشان فتح از دستان فرمانده معظم کل قوا شد.

سردار درچه‌ای روز گذشته در سن ۷۰ سالگی در مشهد دعوت حق را لبیک گفت و به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار