رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نظام سلطه توان مقابله با ایران را ندارد/ ملت ایران حامی مظلومان جهان هستند

سردار سرتیپ سلیمانی گفت: آمریکا نمی‌تواند در برابر کشورمان راه به جایی ببرد؛ زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از قدرت نرم اسلام و متکی بر توده‌های مردم است.
کد خبر: ۵۴۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 06September 2022

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین گرامیداشت شهدای دولت و حبیب سپاه که در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که در سرزمین حجاز قدرت جدیدی مبتنی بر اسلام ظهور کرد، قدرت‌های بزرگ آن زمان نتوانستند در برابر این قدرت جدید و نوظهور ایستادگی کنند و شکست را در برابر آن پذیرا شدند و اسلام با سرعت بسیاری در سایر سرزمین‌ها گسترش یافت؛ انقلاب اسلامی هم در شرایطی که پیروزی آن توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پیش‌بینی نمی‌شد، به پیروزی رسید.

سردار سلیمانی افزود: امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت نرم، رژیم پهلوی را ساقط کردند؛ آن هم رژیمی که حافظ منافع غرب در منطقه بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران آن‌چنان بالنده شده است که نظام سلطه نمی‌تواند با تکیه بر قدرت سخت مقابل قدرت نرم انقلاب اسلامی ایستادگی کند.

وی با اشاره به تغییر هندسه قدرت در دنیا، گفت: آمریکا ۲۵ درصد اقتصاد و بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارد؛ ضمن اینکه بسیاری از کشور‌ها نیز با دولتمردان آمریکا هم‌پیمان هستند؛ اما این قدرت نمی‌تواند در برابر کشورمان راه به جایی ببرد؛ زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از قدرت نرم اسلام و متکی بر توده‌های مردم است که به همین دلیل، آمریکایی‌ها دچار بحران گفتمان تمدنی شدند و این را می‌توان سرآغازی برای اضمحلال آن‌ها دانست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رنسانس به واسطه ترجمه آثار علمی مسلمانان به وجود آمد، عنوان کرد: امروز اگر روزانه میلیون‌ها بار نام ملت ایران و عنوان جمهوری اسلامی در رسانه‌های خارجی تکرار می‌شود، به دلیل پیروی نظام جمهوری اسلامی از مکتب عاشوراست؛ زیرا امام (ره) با پیروی از فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و مردم ایران به‌عنوان سرافراز‌ترین ملت‌ها شناخته شوند؛ از این رو، باید گفت که ملت ما ملتی مقاوم، ایثارگر و حامی ملت‌های مظلوم هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: روزگاری بود که در هر دوره‌ای، قدرت‌های غربی به‌عنوان قدرت‌های برتر اروپایی و بعد آمریکایی‌ها کشور‌های مسلمان به‌ویژه ایران را مورد تاخت و تاز قرار دادند، اما امروز ملت ایران توانسته در برابر کشور‌های استکباری، ذیل تفکر علوی و فرهنگ عاشورایی از آرمان‌های والای اسلامی خود پاسداری کند؛ از این روی بود که شهیدان سلیمانی، همدانی، رجایی، باهنر و سایر شهدا برای مقاومت و گفتمان مقاومت ملت ایران افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه تردیدی برای مقاوم و ایثارگر بودن ملت ایران وجود ندارد، گفت: آمریکایی‌ها مجبور شدند منطقه غرب آسیا را ترک کنند که نمونه آن را سال گذشته در فرار مفتضحانه ارتش این کشور از افغانستان همگان دیدند؛ بعد از شهادت سردار سلیمانی، اخراج آمریکایی‌ها از منطقه در دستور نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت و این توفیق حاصل شد تا منطقه، گستره رقم خوردن تحولاتی شود که به واسطه آن، برنامه‌های جمهوری اسلامی در کشور‌های منطقه پیاده‌سازی شود و از سوی دیگر آغاز مرحله تمدن نوین اسلامی به پیشقراولی جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا احیاکننده عاشورا در دوران معاصر هستند، افزود: اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا تأثیر ایمان و شهادت را تکذیب کنند، مانند این است که تلاش کنند تا عاشورا را از ملت ایران بگیرند؛ در حالی که عاشورای ملت ایران بازسازی‌کننده عاشورای سال ۶۱ هجری است؛ حال آیا این امکان‌پذیر است؟ مکتب دفاعی بر‌آمده از تفکر علوی و عاشورای حسینی در دفاع مقدس امروز توسط مردم کشور‌های مسلمان منطقه الگوبرداری شده و به واسطه آن، جبهه مقاومت شکل گرفت؛ البته این آغاز راه و مسیر جدیدی است که با میدان‌داری ملت بزرگ ایران رقم خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شهدای ما اسوه‌های بزرگ ایثار و آزادی بودند؛ چون برای جنگیدن به میدان نرفتند، بلکه برای دفاع در میدان حاضر شدند؛ هرچند در دفاع مقدس مکتب دفاعی جدیدی را خلق کردند، ولی همچنان مسیر زیادی را مردم کشورمان برای تحقق تمدن نوین اسلامی در پیش‌ روی دارند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی که امروز با آن مواجه هستیم، جهاد ما جهاد ترکیبی است که در این‌خصوص جهاد تبیین به واسطه تلاش دشمن برای تغییر جای شهید و جلاد اهمیت دارد؛ تلاشی که استکبار با استفاده از رسانه‌های وابسته و فضای مجازی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار