رئیس پلیس فتا کردستان:

زائران در خصوص کلاهبرداری به بهانه اربعین مراقب باشند

سرهنگ «دانش‌پور» گفت: مجرمان سایبری در ایام اربعین پیامک جعلی برای شهروندان با موضوعات مختلف از جمله صدور ویزا، ثبت نام کاروان‌های زیارتی و دریافت نذورات ارسال می‌کنند و با کلیک کردن بر روی لینک، بدافزارهایی روی گوشی افراد فعال و با وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آن‌ها خالی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 06September 2022

هشدار پلیس فتا کردستان به زائران در خصوص کلاهبرداری به بهانه اربعین/// عکس مناسب نیستبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «مهدی دانش‌پور» رئیس پلیس فتا کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجرمان سایبری در ایام اربعین پیامک جعلی برای شهروندان با موضوعات مختلف از جمله صدور ویزا، ثبت نام کاروان‌های زیارتی و دریافت نذورات ارسال می‌کنند و با کلیک کردن بر روی لینک، بد افزارهایی روی گوشی افراد فعال و با وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آن ها خالی می‌شود.

وی از زائران خواست برای ثبت نام آیین اربعین به سایت samah.haj.ir مراجعه کنند و افزود: همچنین افرادی در این ایام، با تبلیغات کذب و سواستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کردستان یادآور شد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های کذب در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

سرهنگ دانش‌پور ادامه داد: مجرمان سایبری با تبلیغ کاروان‌های غیررسمی با هزینه‌های پایین تر از طریق پیامک و یا شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، لذا به زائران توصیه می شود با حفظ هوشیاری، اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین را صرفا از مبادی رسمی دنبال کرده و برای شرکت در این مراسم دینی، فقط از طریق کاروان‌ها و موسسات مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت، اقدام کنند.

وی از زائران خواست از ارائه هرگونه اطلاعات هویتی و پرداخت وجه به افراد ناشناس خودداری کنند و اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع پیامک مشکوک یا سوال در حوزه سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار