روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت:

توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان به تعویق افتاد

روزنامه یدیعوت آحارونوت با بیان اینکه میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی فردا به بیروت می‌رود، اعلام کرد که توافق در این زمینه به بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی موکول شده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ - 06September 2022

توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان به تعویق افتادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و اسرائیل برای ادامه مذاکرات درباره میادین گازی به بیروت سفر می‌کند.

یدیعوت در ادامه نوشت: هوکشتاین عمدا خود را از انظار پنهان می‌کند و اخیرا با مسئولان اسرائیل در آتن دیدار کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: مشخص شده است که راه اندازی میادین نفتی که قرار بود به اقتصاد لبنان کمک کند، به بعد از انتخابات اسرائیل و پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون در ماه نوامبر موکول شده است.

یدیعوت آحارونوت افزود: حزب الله لبنان در قبال این اقدام ساکت نخواهد نشست و در روز‌های باقی مانده تهدید خواهد کرد که آماده اجرای عملیات در میدان نفتی کاریش است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش از این در ارتباط با مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، اذعان کردند که اقدامات حزب الله در هفته‌های اخیر در این پرونده اثربخش بوده است.

بر همین اساس محافل صهیونیستی به مقامات تل آویو هشدار دادند که این اقدامات حزب الله در تغییر دادن قواعد بازی خطرناک است و رژیم صهیونیستی باید بار دیگر در این موضوع زمام امور را بدست گیرد.

هوکشتاین اخیرا دیداری با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشته و درباره حضور شرکت توتال در میدان گازی مورد منازعه لبنان و رژیم صهیونیستی گفتگو کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها