یادداشت/

اربعین، ماموریت عبادی - اجرایی برای پلیس

مأموریت اربعین به عنوان یک ماموریت عبادی - اجرایی، کارکنان انتظامی کشور را در اقصا نقاط کشور درگیر خود کرده، به طوری که ماموران پلیس در تمام کشور در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶ - 07September 2022

اربعین، ماموریت عبادی-اجرایی برای پلیسگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین؛ اشتیاق به اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یکی از اساسی‌ترین باور‌های مذهبی و دینی آزادگان جهان، به ویژه مذهب شیعه موجب برگزاری همه ساله و پرشور پیاده روی اربعین شده است، نمادی که نشانگر رجعت به سید و سالار شهیدان بوده و با تراکم جمعیت گسترده برگزار می‌شود.

این حماسه پرشور که باز ماندن از آن برای هر یک از محبان اهل بیت (ع) بسیار ناراحت کننده بوده و زائران با قبول تمام مشقت و سختی، به تنهایی یا به همراه خانواده عازم کربلا و کشور عراق می‌شوند، نیازمند تدابیر ویژه برای تأمین نظم و امنیت و همچنین ساماندهی از لحظه مراجعه مراجعان برای صدور و تمدید گذرنامه تا رفت و برگشت از این سفر است.

اکنون این حماسه پرشور و عرض ارادات مردم به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تنها به حضور در پیاده روی اربعین و سفر به کشور عراق خلاصه نمی‌شود، همه ساله دسته جات عزاداری در اقصاء نقاط کشور راهی اماکن مذهبی در شهر‌ها شده و در سطح شهر و خیابان‌ها دیده می‌شوند، که این ایام عزاداری برای سبزپوشان نیروی انتظامی رنگ و بوی متفاوتی دارد.

از مرز‌های جغرافیایی کشور گرفته تا در داخل شهرها، وظیفه برقراری امنیت، تامین نظم و اجرای تمهیدات ترافیکی بر عهده کارکنان خدوم نیروی انتظامی می‌باشد که همانند دیگر مناسبات ملی و مذهبی از چندین روز از قبل برگزاری مراسم، کارکنان درگیر برنامه ریزی برای آن بوده و اجرای تدابیر پیش بینی شده تا روز برگزاری و روز‌های بعد از آن به طول خواهد کشید، چرا که همواره تمامی مأموریت‌های فراجا در قالب تمهیدات قبل، حین و بعد از اقدامات، تبین و برنامه ریزی می‌شود.

کارکنان نیروی انتظامی در مرز‌های شرقی برای ورود زائران کشور افغانستان و پاکستان، در مرز‌های غربی و جنوبی برای حضور هموطنان و تردد آن‌ها به کشور عراق، پیش از هرگونه حرکت زائران برنامه ریزی شده و کارکنان با نگاهی جهادی مستقر و در حال ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) هستند.

نکته مهم و قابل اعتنایی که توجه مجامع جهانی و حتی رسانه‌های معاند را به این مراسم پرشور جلب کرده است، امنیت حاکم در آن می‌باشد، می‌بینیم که در اغلب کشور‌های همسایه و حتی اروپایی، مراسم ملی و مذهبی با حمله گرو‌هایی مواجه می‌شود، اما با نظر و لطف اهل بیت به این واقعه عظیم، سازماندهی قوی نیروی انتظامی، همراهی و همکاری هیئت‌ها و مردم با آن ها، عزاداران در کمال آرامش به سوگواری خود می‌پردازند.

ساماندهی خودرو‌های زائران در مرزها، روان سازی ترافیک سنگین در مبادی ورودی شهر‌های مرزی، تردد زائران کشور‌های افغانستان و پاکستان از مرز‌های شرقی به عراق، کنترل بیش از شش میلیون تردد در مدت ۱۰ روزه منتهی به اربعین و آمار قابل توجه صدور گذرنامه الکترونیکی طی سه روز، حاکی از کارآمدی و توانمندی پلیس جمهوری اسلامی ایران و تلاش همه جانبه آن‌ها برای رضایتمندی مردم و تسهیل روند تردد آن‌ها در پیاده روی بزرگ اربعین دارد.

اطلاع رسانی لحظه‌ای در خصوص وضعیت راه‌ها داخل و مرز کشور از طریق کارشناسان انتظامی و راهور، حضور همه جانبه و شبانه روزی ماموران در جاده‌ها در کنار نقش فرهنگی ویژه‌ای که پلیس در رابطه با آموزش و ارائه هشدار‌های مرتبط با سفر اربعین داشته بیش از سال‌های گذشته نمایان می‌باشد، که با یاری خداوند این مراسم، با شکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار