رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش خبر داد؛

صعود ورزشکاران ارتش‌های جهان به قله دماوند

امیر امیدی گفت: برای اولین بار در تاریخ مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان (سیزم) از ۱۹ تا ۲۳ شهریور با حضور ۱۴۰ ورزشکار صعود به قله دماوند صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ - 07September 2022

کوه‌نوردی ارتش‌های جهان با صعود به دماوند برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین امیدی» رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در نشست خبری صعود به قله دماوند با شرکت ارتش‌های جهان که با عنوان صعود برای صلح انجام می‌شود، اظهار داشت: رسالت تربیت بدنی ارتش توسعه فراگیر ورزش در مجموعه ارتش و‌ خانواده‌های آنان است که در این رابطه ورزش همگانی در کنار ۴۴ هیات ورزش قهرمانی در ارتش پی‌گیری می‌شود.

امیر امیدی افزود: معتقدیم حضور در مسابقات جهانی و بین‌المللی باعث ارتقای دیپلماسی ورزشی می‌شود؛ بر این اساس امسال برای اولین بار در تاریخ مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان (سیزم) از ۱۹ تا ۲۳ شهریور با حضور ۱۴۰ ورزشکار صعود به قله دماوند صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش  ادامه داد: صعود ‌مشترک ‌بواسطه نزدیکی‌ به هفته گرامیداشت دفاع مقدس اقتدار ارتش و نیروهای مسلح را به نمایش می‌گذارد؛ البته ناگفته ‌نماند ورزشکاران با حضور در مسابقات بین‌‌المللی که به‌عنوان نمایندگان ‌کشورمان حضور می‌یابند رقابت‌های خود را با شعار صلح و دوستی انجام می‌دهند.

امیر امیدی افزود: در همین رابطه چندی پیش تیم‌ دانشجویان نیروهای‌ مسلح که در مسابقات دانشجویان سیزم حضور داشتند در روسیه توانستند ۱۵ مدال کسب ‌کنند؛ تیم ‌پنج‌گانه نیروی ‌دریایی ارتش نیز در نیمه دوم ‌مهر در قالب مسابقات سیزم به برزیل اعزام ‌می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۴۰ تیم‌ کوه نوردی ارتش صعود مشترک به قلل مرتفع کشورمان هم چون علم‌کوه، دماوند و سبلان داشتند و امسال نیز در مرداد با ۱۳۰ کوه نورد با حضور تعدادی از کارکنان خانم و فرزندان کارکنان ارتش از چهار جهت به قله دماوند بدون مشکلی صعود کردند.

سرهنگ نادر رمضان‌خانی رئیس هیات کوه نوردی آجا هم درباره «صعود برای صلح» بيان داشت: از ‌کمپ یک جبهه جنوبی دوشنبه آینده به سمت کمپ سه حرکت خواهیم کرد و سپس‌صبح سه شنبه حرکت را به سمت قله آغاز می‌کنیم و ساعت ۱۱:۳۰ پرچم جمهوری اسلامی را بر فراز قله دماوند نصب خواهیم کرد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز عنوان کرد: ۱۴ کوهنورد خارجی از تانزانیا، ارمنستان، روسیه بلژیک، هندوستان در این صعود حضور دارند که برای حضور در این کوهنوردی، ورزشکاران می بایست سابقه صعود به ارتفاعات بیش از ۵ هزار متر را داشته باشند؛ البته برای این صعود کوه نوردانی از نیروهای مسلح کشورمان حضور دارند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار