برگزاری آئین بزرگداشت حجاج جان باخته در شهرکرد

مراسم بزرگداشت حجاج بیت الله الحرام که در فاجعه منا جان باختند، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ - 06October 2015

برگزاری آئین بزرگداشت حجاج جان باخته در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدحسین صابر اراکی در مراسم یادبود و بزرگداشت حجاج جانباخته فاجعه منا و تسکین آلام بازماندگان این عزیزان که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد اظهار کرد حادثه منا و جان باختن تعداد زیادی از مسلمانان اعیاد ذی حجه برای مردم به عزا تبدیل شد و خانواده های زیادی را داغدار کرد.

وی خاطرنشان کرد این حادثه احساسی بود و همه تحت تاثیر قرار گرفتند و منقلب شدند.

استاد حوزه و دانشگاه قم، با اشاره به آیه قرآن بیان کرددر قرآن آمده است که هرکس برای خدا و بسوی خدا از خانه خارج شود و در مسیر مرگ او را فراگیرد خداوند به او پاداش عظیمی اعطا خواهد کرد.

اراکی تصریح کرد سفر حج یک کلاس دانشگاهی است و حجاج دانشجویان این دانشگاه هستند که باید از این فرصت استفاده کنند و مسیر تعالی را بیابند.

وی با اشاره به قربانگاه و قربانی کردن گوسفند در مناسک حج گفت این کشتار به صورت نمادین است و در اصل انسان باید نفس اماره خود را قربانی کند.

استاد حوزه و دانشگاه قم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مداضله العالی اظهار کرد هیچگاه آل سعود فکر نمیکردند که رهبر عالی قدر ما این چنین پاسخی را به مستکبرین دهد و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مداضله العالی ترس بر حکام آل سعود و حامیان آنها حاکم شد و موجب شد که آنان سریعا تغییر موضع دهند.

وی در نهایت از عموم مردم و حجاجی که سالم به کشور بازگشتند تشکر کرد و خاطرنشان کرد همه به خوبی با خانواده حجاج جانباخته همدردی کردند و این مایه آرامش این عزیزان است.

گفتنی است: 18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری در حادثه تلخ و اسف بار منا، جان خود را از دست دادند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار