مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی ۵ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «بخشی‌پور» با اشاره به تمهیدات اوقاف خراسان جنوبی برای پذیرایی از زائران پاکستانی ایام اربعین، گفت: اوقاف استان ۵ موکب برای اکرام و پذیرایی زائران پاکستانی ایام اربعین آماده کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 07September 2022

۵ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در خراسان جنوبی برپا شده استحجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: استقبال و پذیرایی مطلوب از زائرین حسینی پاکستانی از اهداف مهم اوقاف است که همه امکانات لازم جهت پذیرایی و رفاه حال زائران پاکستانی پیاده‌روی اربعین در استان فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ هزار زائر از مرز میرجاوه وارد کشور خواهند شد، بیان داشت: خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان معین سیستان‌وبلوچستان آمادگی پذیرایی از این زائران را دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به تمهیدات اوقاف خراسان‌جنوبی جهت پذیرایی از زائران پاکستانی ایام اربعین، مطرح کرد: اوقاف استان پنج موکب برای اکرام و پذیرایی زائران پاکستانی ایام اربعین آماده کرده است.

بخشی‌پور اعلام کرد: بیشتر زائران پاکستانی پس از استراحتی کوتاه در مرز از سمت استان کرمان و قم به سمت مرز عراق می‌روند و از آنجا عازم زیارت سید الشهدا (ع) می‌شوند.

وی افزود: به‌محض اینکه زائران پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شوند همه گونه امکانات خدمت‌رسانی اعم از استحمام، غذای گرم و پذیرایی برای آنان از محل موقوفات مرتبط با بحث پذیرایی از زائران امام حسین (ع) آماده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موکب‌های مسجد حضرت ابوالفضل و امامزاده سیدعلی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده زید قاین وهمچنین موکب امام رضا (ع) در  شهر خضری دشت‌ بیاض آماده زائران خارجی هستند.

بخشی‌پور با اعلام اینکه حدود ۱۰۰ خادم در این موکب‌ها خدماتی همچون اطعام، نانوایی، پزشکی ارائه خدمت می‌دهند، مطرح کرد: از بُعد فرهنگی نیز مداح و روحانی که بتوانند با زبان خود زائران پاکستانی برای آنان روضه‌خوانی و سخنرانی کند نیز آماده کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تدارک استقبال از زائران پاکستانی از مدت‌ها قبل آغاز شده و امسال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده زائران بیشتری وارد کشور خواهند شد و مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ ام‌لیلا لیمویی

نظر شما
پربیننده ها