رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

خدمت‌رسانی ۵۲ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین

«جوینده» با اعلام اینکه امسال ۵۷ موکب استان، میزبان زائران اربعین امام حسین (ع) خواهند بود، گفت: از این تعداد پنج موکب در داخل استان برای میزبانی از زائران پاکستانی و مابقی در کشور عراق مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ - 07September 2022

۵۲ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین در عراق خدمت‌رسانی می‌کنند«موسی جوینده» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به عظمت مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی فصل بی‌بدیلی است که همه انسان‌های آزاده برای همایش بزرگ بشریت وقت گذاشته و هزینه صرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال اربعین حسینی با توافق مسئولان ایران و عراق «انا من حسین» که برگرفته از حدیث پیامبر و «ما ملت امام حسینیم» از سخنان شهید «قاسم سلیمانی»، انتخاب شده، بیان داشت: در مراسم اربعین حسینی زائران حسینی از ۹۰ کشور با مسلک خاص خود حضور پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اعلام اینکه امسال ۵۷ موکب استان، میزبان زائران اربعین امام حسین (ع) خواهند بود، مطرح کرد: از این تعداد پنج موکب در داخل استان برای میزبانی از زائران پاکستانی و مابقی در کشور عراق مستقر می‌شوند.

جوینده با اشاره به فعالیت موکب‌های نانوایی، اطعام، اسکان و موکب‌های خدماتی (آرایشگری، کفاشی، تعمیر موبایل، آبرسانی و برق‌رسانی)، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در این موکب‌ها هستند که از این تعداد ۱۱۰ نفر در موکب‌های داخل کشور و مابقی در موکب‌های مستقر در کشور عراق خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه هر ساله تعداد موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حال افزایش است، تبیین کرد: در بحث بهداشت، درمان و خدمات پزشکی نیز درمانگاه مجهزی از سوی خراسان‌جنوبی مستقر و تمامی خدمات پزشکی را به زائران حسینی ارائه خواهند داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اعلام اینکه موکب‌های خراسان‌جنوبی از ۱۰ شهریور تا پایان شهریور به منظور خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد امکانات مردمی است و همه امکانات تغذیه‌ای، زیستی، اسکان با کمک مردم آماده شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها