رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

کاهش خدمت سربازان قهرمان/ کمترین تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را ارتش دارد

امیر امیدی گفت: ورزشکاران سرباز که در مسابقات قهرمانی کشور و بین‌المللی صاحب مقام شوند در کنار تشویق‌های مادی، برابر مقررات از میزان خدمت سربازی آن‌ها در ارتش نیز کاسته می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵ - 10September 2022

کاهش خدمت سربازان قهرمان/ کمترین تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را ارتش داردامیر سرتیپ دوم «حسین امیدی» رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: رسالت تربیت بدنی ارتش توسعه فراگیر ورزش در مجموعه ارتش و خانواده‌های آنان است که در این رابطه در بخش ورزش قهرمانی ۵۴ تیم فعالیت دارند و در بخش ورزش همگانی نیز، چون در تمام پهنه کشور یگان‌هایی را داریم یکی از سازمان‌های نظامی هستیم که بیشترین سرانه ورزشی را حتی در کشور داریم، زیرا این سرانه در کشور ۸۰ سانتی متر و در ارتش ۸۱ سانتی متر است.

امیر امیدی با بیان اینکه پرداختن به ورزش در ارتش یک اصل است، افزود: ورزش در یگان‌های تابعه ارتش هیچ گاه تعطیل نمی‌شود و حتی زمانی که در اوج فراگیری کرونا بودیم باز هم ورزش را تعطیل نکردیم، زیرا ورزش موجب افزایش آمادگی جسمانی و روحی می‌شود به همین دلیل کمترین تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را در ارتش داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه ورزش در ارتش نهادینه شده، بیان داشت: امروز در ارتش برای علمی کردن ورزش نگاه ویژه‌ای بویژه در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های تابعه وجود دارد؛ چرا که بیشترین تعداد کارکنان جوان در ارتش خدمت می‌کنند؛ بر این اساس ورزش‌های پنج گانه دریایی، نظامی، سه گانه ها، شنا، تیراندازی و ... به صورت جدی پی گیری می‌شوند.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش همچنین عنوان کرد: کسب اولین مدال در بوکس و نجات غریق سیزم و کسب ۱۵ مدال در مسابقات جهانی دانشجویان نظامی توسط ورزشکاران ارتش، نشان می‌دهد توجه به آمادگی جسمانی در ارتش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ البته این را هم باید گفت که توجه به این موضوع در نیرو‌های مسلح به افزایش آمادگی رزمی منجر می‌شود.

وی درباره حمایت و تشویق ورزشکاران قهرمان هم بیان داشت: اولین حمایت از ورزشکاران قهرمان بعد از طی دوران آموزشی، دادن اجازه برای ادامه فعالیت در رشته ورزشی خود در ارتش است؛ علاوه بر این امکان شرکت در مسابقات نظامیان جهان (سیزم) نیز برای آن‌ها فراهم است. علاوه بر این آن‌هایی که در مسابقات قهرمانی کشور و بین‌المللی صاحب مقام شوند در کنار تشویق‌های مادی، برابر مقررات از میزان خدمت این سربازان در ارتش نیز کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار