دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فانوس:

یکی از اهداف جشنواره فانوس معرفی حماسه ۲۵ آبان به هنرمندان است

«ایزددوست» گفت: مطلب مهم و حائز اهمیت جشنواره ششم این است که یک بخشی به اسم بخش‌‌ ویژه «۲۵ آبان» هم به این جشنواره اضافه شده است؛ این هم به این دلیل است که بتوانیم این روز حماسه و ایثار مردم اصفهان را به همه هنرمندان سراسر کشور معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 07September 2022

یکی از اهداف جشنواره فانوس امسال، معرفی حماسه 25 آبان به هنرمندان کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «جواد ایزددوست»، دبیر اجرایی دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فانوس امروز (چهارشنبه) در آئین اختتامیه جشنواره ملی هنری فانوس اظهار داشت: این جشنواره علاوه بر پنج بخش اصلی یک بخش آزاد دارد که این بخش هم در خصوص دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این بخش مختص آثاری است که به صورت آزاد و غیر حمایتی تولید می‌شوند؛ مطلب مهم و حائز اهمیت جشنواره ششم این است که یک بخشی به اسم بخش‌‌ ویژه «۲۵ آبان» هم به این جشنواره اضافه شده است؛ این هم به این دلیل است که بتوانیم این روز حماسه و ایثار مردم اصفهان را به همه هنرمندان سراسر کشور معرفی کنیم.

وی مطرح کرد: مورد دیگری که ما درخواست داشتیم و مورد موافقت قرار گرفت این است که باتوجه به اینکه اصفهان هنرمندان صاحب سبک در سطح ملی دارد، قرار شد در هر بخش یک هنرمند اصفهانی که دارای شرایط داوری باشد، در تیم داوری جشنواره که از طرف تهران معرفی می‌شود، حضور داشته باشد.

ایزددوست ادامه داد: باتوجه به اینکه جشنواره فانوس دو مرحله‌ای است و برخی از استان‌ها از جمله اصفهان هنوز در مرحله اول فراخوان استانی قرار دارند و آثار برگزیده آن‌ها مشخص نیست، نمی‌توانیم تعداد آثار را بیان کنیم.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فانوس ادامه داد: در جشنواره استانی فانوس ۲۱۶ اثر در بخش‌های اصلی جشنواره، ۵۷ اثر در بخش آزاد و ۱۵ اثر در بخش ویژه به دست ما رسیده که در حال داوری است و آثار برگزیده تا آخر شهریورماه معرفی خواهند شد؛ اصفهان در ۵ دوره قبلی جشنواره رتبه‌های خوبی کسب کرد؛ به گونه‌ای که در دوره اول در سال ۹۶ رتبه دوم کشور در کسب جوایز و رتبه دوم را در زمینه ارسال جوایز داشتیم و در سال ۹۹ رتبه اول کشور را در کسب جوایز به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت کار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس، در تولید اثرهای نیست، بلکه بیشتر حمایت‌کننده است؛ بیشتر آثار رسیده شده، مورد حمایت مادی و پشتیبانی بوده است؛ به گونه‌ای که سال گذشته با حمایت اداره‌کل حفظ آثار اولین فیلم سینمایی با موضوع ۲۵ آبان با عنوان چند قطره آبان ساخته شد و در حال حاضر هم داریم پیگیری می‌کنیم که قسمت دوم آن ساخته شود که اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد.

در پایان این مراسم، حکم جواد ایزددوست به عنوان دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فانوس به وی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها