آمار قربانیان منا به‌روایت رسانه‌های رسمی کشورهای مسلمان + جدول

آمار رسمی ارائه‌شده توسط کشورهایی که حجاج‌شان در فاجعه منا قربانی شده‌اند، نشان می‌دهد در حدود 1284 نفر از حجاج کشته، 1666 نفر مفقود و 416 نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ - 06October 2015

آمار قربانیان منا به‌روایت رسانه‌های رسمی کشورهای مسلمان + جدول

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که 11 روز از فاجعه منا و قربانی شدن صدها نفر از حجاج بیتالله الحرام گذشته، دولت عربستان سعودی هنوز آماری نهایی و نزدیک به واقعیت از قربانیان این حادثه دردناک ارائه نکرده است.

در جدول زیر نگاهی داریم به آماری که در چند روز گذشته توسط مراجع رسمی و رسانهای کشورهای مختلفی که در این حادثه حجاج خود را از دست دادهاند، منتشر شده است.

آمار رسمی ارائه شده توسط کشورهایی که حجاجشان در فاجعه منا قربانی شدهاند نشان میدهد در حدود 1284 نفر از حجاج کشته، 1666 نفر مفقود و 416 نفر مجروح شدهاند.

با توجه به اینکه بسیاری از اجساد قربانیان این فاجعه شناسایی نشدهاند متأسفانه انتظار میرود بخش اعظم مفقودین میان کشتهها جای گیرند و آمار نهایی کشتهها به حدود سههزار نفر برسد.

آخرین آمار رسمی اعلام شده ازسوی وزیر بهداشت عربستان، خالد بن عبدالعزیز الفالح، در تاریخ 5 مهر تعداد 769 کشته و 934 مجروح بوده است.

معاون وزیر بهداشت عربستان، حمد بن محمد الضویلع، در 7 مهر مجموع آمار کشته شدگان این حادثه را 4173نفر ذکر کرده بود که بعداً تکذیب و این خبر از سایت وزارت بهداشت عربستان حذف شد.

خبرگزاری فرانسه در 12 مهر مجموع آمار اعلام شده ازسوی کشورها را 1036 کشته و 703 مفقود اعلام کرد. آمار فوق با گذشت زمان در چند مرحله توسط مراجع رسمی کشورها اصلاح شده (مثل پاکستان، نیجریه، مالی، مصر، اندونزی و...) و نسبت به روزهای اول پس از حادثه تغییرات چشمگیری داشته است و حاکی از روند تصاعدی افزایش آمار اعلامی از جانباختگان و مفقودین توسط کشورهای مختلف پس از گسترش نگرانی خانوادههای قربانیان و فشارهای محافل مختلف سیاسی و رسانهای میباشد. در عین حال با توجه به تغییرات روزافزون در این آمارها، به نظر میرسد این ارقام نیز هنوز تا واقعیت آمار نهایی فاصله زیادی داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار