برگزاری مراسم سالگرد شهیدان «اشترزاده» در یزد

مراسم سالگرد عروج ملکوتی شهیدان «عباس» و «محمود اشترزاده» در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ - 07September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مراسم سالگرد عروج ملکوتی شهیدان «عباس» و «محمود اشترزاده» همراه با برگزاری مجلس روضه خوانی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در یزد برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی از سه‌شنبه ۲۲ شهریور به مدت ۵ شب از ساعت ۲۰:۳۰ در منزل پدر شهید اشتر زاده واقع در خیابان حضرت مهدی برگزار خواهد شد.
 
همچنین مراسم زیارت اربعین در صبح روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی سینی در منزل پدر شهید برگزار می‌شود.
 
شهید عباس اشترزاده رکن آبادی نوزدهم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش قاسم، راننده بود و مادرش نصرت نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته بهداشت محیط بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، با سمت غواص در اروندرود بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش قرار دارد.
 
شهید محمود اشترزاده رکن ابادی بیستم شهریور ۱۳۳۶، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمد (فوت ۱۳۶۰) و مادرش شهربانو نام داشت. تا چهارم دوره متوسطه در رشته طبیعی درس خواند. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. کارمند مسکن و شهرسازی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. نهم بهمن ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گروهان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار