استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون جامع ایثارگران وارد عمل شوند

«احمدزاده» گفت: دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و خصوصی باید برای اجرای قانون جامع ایثارگران وارد عمل شوند.
کد خبر: ۵۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 07September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست استاندار و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

«سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خواستار پیگیری و حل مشکلات ایثارگران توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شد و اظهار داشت: با دستگاه‌هایی که در اجرای قوانین و مقرارت، سهمیه‌های مربوط به ایثارگران را رعایت نکنند، به شدت برخورد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته، کم‌توجهی‌ها و بی‌اعتنایی‌هایی به حقوق جامعه ایثارگران به خصوص در زمینه اشتغال فرزندان ایثارگر در استان شده که باید جبران شود.

احمدزاده با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران در استان اجرا نشده و یا با روال نادرستی اجرا شده است، گفت: حدود ۸۳ درصد اشتغال ایجاد شده و جذب فرزندان ایثارگران، از سهمیه پنج درصد بوده و تنها حدود ۱۷ درصد مربوط به سهمیه ۲۵ درصد به بالا بوده است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و خصوصی باید برای اجرای قانون جامع ایثارگران پای کار بیایند و صد درصد به آن تمکین کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ملاک و معیارهای لازم برای جذب فرزندان ایثارگر و رزمندگان در استان با شیوه جدید تعیین شده و اولویت‌بندی برای اشتغال فرزندان ایثارگران و رزمند‌گان در دستورکار قرار گرفته است.

احمدزاده تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در جذب نیرو تحت هر عنوانی اعم از رسمی، پیمانی با آزمون، قراردادی و یا شرکتی باید قانون جامع ایثارگران را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی، اداره‌کل بازرسی استان، اداره اطلاعات و حفاظت سپاه و اطلاعات استان نظارت کامل بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای رعایت قانون جامع ایثارگران دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزارهای شهدا، گفت: دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جاده‌های منتهی به گلزارهای مطهر شهدا را با اولویت و جدیت بهسازی و آسفالت کنند.

احمدزاده اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار موردنیاز جهت بهسازی و مرمت تابلوهای شهدای استان را در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دهد و شهرداری یاسوج، با هماهنگی کنگره شهدا و بنیاد شهید، اقدامات لازم را جهت جمع‌آوری تابلو‌ها و نصب آنها انجام دهد.

حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست خواستار رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران با اولویت اشتغال و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بازسازی و مرمت گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج با محوریت معماری اسلامی صورت گیرد.

«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست برگزاری یادواره‌های شهدا و ترمیم تابلوهای شهدای استان، اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا و پیگیری مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی با ارائه گزارشی از آمار فرزندان شهدا و ایثارگران فاقد شغل در استان، افزود: تبعیض و انحراف در جذب کارکنان در ادارات، عدم توجه به قوانین ایثارگران و عدم رعایت سهمیه ایثارگران از مهم‌ترین مشکلات جامعه ایثارگری استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار