برای نخستین بار در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نزاجا انجام شد؛

اجرای عملیات متحرک شبانه با حضور گسترده بالگرد‌های هوانیروز

شب گذشته رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با چندین فروند بالگرد شکاری و هجومی هوانیروز برای نخستین بار مأموریت گسترده آفندی در شب را با حمله پیش‌دستانه در منطقه تعیین شده اجرا کردند.
کد خبر: ۵۴۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 08September 2022

اجرای عملیات متحرک شبانه با حضور گسترده بالگرد‌های هوانیروز

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش شب گذشته (چهارشنبه) با عملیات متحرک هوایی شبانه بالگرد‌های مجهز به سامانه‌های دید شبانه برای اولین بار و با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانیباء (ص)، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان و ناظران عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانیباء (ص) و ستاد کل نیرو‌های مسلح در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شب گذشته رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با چندین فروند بالگرد شکاری و هجومی هوانیروز برای نخستین بار مأموریت گسترده آفندی در شب را با حمله پیش دستانه در منطقه تعیین شده اجرا کردند.

پرواز گسترده و هماهنگ بالگردها، تیراندازی شبانه، اجرای عملیات متحرک هوایی تیم‌های واکنش سریع ویژه ۶۵ در کمترین زمان ممکن، پشتیبانی از نیرو‌های مانوری، تبادل اطلاعات، آزمایش و ارزیابی موشک شفق هوا به زمینِ بهینه شده با افزایش برد ۳ برابری در مقایسه با موشک‌های نسل قبل و بهره‌گیری گسترده از سامانه‌های دید در شب از جمله اقدامات این مرحله از رزمایش بود.

همچنین تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه بلافاصله پس از هلی‌برن با یورش به سمت اهداف مورد نظر، عملیات تاخت شبانه را برابر طرح‌ریزی‌های عملیاتی با موفقیّت به پایان رساندند.

نیرو‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش پس از اجرای مأموریت عملیات ویژه شبانه بلافاصله توسط چندین فروند بالگرد هجومی ۲۱۴ از منطقه هدف برداشت شدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها