ادامه درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنجشنبه به شهر جنین و برخی مناطق اطراف آن یورش بردند که به‌دنبال این یورش درگیری مسلحانه شدیدی صورت گرفت.
کد خبر: ۵۴۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 08September 2022

ادامه درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان صهیونیست بامداد امروز (پنج‌شنبه) به شهر جنین در کرانه باختری یورش بردند که متعاقب آن نیرو‌های مقاومت با این اقدام صهیونیست‌ها مقابله کردند.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، در درگیری نیرو‌های مقاومت فلسطین با اشغالگران، یک نظامی صهیونیست زخمی شد.

در عملیات یورش نظامیان صهیونیست به شهر‌های نابلس و جنین در کرانه باختری، برخی از فلسطینیان زخمی شدند.

این درحالی است که ده‌ها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز پنج شنبه تحت حمایت نظامیان صهیونیست از سمت دروازه المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس بیان کرد که گروه‌های پی در پی از شهرک نشینان صهیونیست از باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند و پس از انجام آیین تلمودی، اقدامات تنش زایی در صحن مسجد الاقصی انجام دادند.

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر صهیونیستی برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی محدودیت‌هایی ایجاد کردند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تعرض‌ها، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آن‌ها بتوانند کنترل کامل این مسجد را بدست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس چهارشنبه و شماری از فلسطینیان در اردوگاه «الفراعه» تیراندازی کرده‌اند که به دنبال این تیراندازی یک فلسطینی به شهادت رسید.

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که نظامیان این رژیم در یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی ۲۱ فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

افزایش مبارزه مسلحانه گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می‌روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر بر شدت حملات خود به کرانه باختری افزوده و دست به بازداشت‌های گسترده‌ای زده است. در این میان طرفداران مقاومت فلسطین به ویژه اعضا و طرفداران جنبش جهاد اسلامی هدف اصلی این عملیات‌ها بوده‌اند.

نهاد‌های حقوق بشر فلسطینی در گزارشی اعلام کرده‌اند: رژیم صهیونیستی ماه جولای گذشته ۳۶۵ فلسطینی را بازداشت کرده استکه ۲۸ نفر از بازداشت‌شدگان کودک و ۲ نفر نیز زن بودند.

رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۱۹۱ حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده است.

طبق آمار‌های نهاد‌های حقوقی فلسطینی، هم اکنون نزدیک به ۴۵۵۰ فلسطینی از جمله ۲۷ زن و ۱۷۵ کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که ۶۷۰ نفر از آنان تحت بازداشت موقت هستند و هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار