فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد؛

آزمایش سامانه خودحفاظتی بالگرد‌های هوانیروز و موشک ارتقاءیافته «شفق»

امیر قربانی گفت: در عملیات متحرک شبانه، بالگرد‌های هوانیروز (هلی‌برن) که به سامانه‌های خودحفاظتی مجهز شده‌اند در مقابله با موشک‌های دوش‌پرتاب اقدام به فلرریزی کرده و طی این فرآیند، موشک‌های حرارتی دوش‌پرتاب را منحرف کردند.
کد خبر: ۵۴۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ - 08September 2022

آزمایش سامانه خودحفاظتی بالگرد‌های هوانیروز / آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ارتقاء یافته شفقبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به هلی‌برن شبانه نیرو‌های ویژه نزاجا و عملیات آفندی اظهار داشت: در این بخش از رزمایش بالگرد‌های هوانیروز مجهز به سامانه‌های دید و تیر در شب، طی عملیات ویژه‌ای برای اولین بار به‌صورت کاملا آفندی وارد میدان رزم شده و عملیات تاخت شبانه را با موفقیت اجرا کردند.

امیر قربانی افزود: پس از نفوذ نیرو‌های واکنش سریع، بالگرد‌های هوانیروز ضمن اجرای مأموریت‌های پرواز در شب و تیراندازی شبانه، عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع تیپ ۶۵ در منطقه عمومی رزمایش را در زمان بسیار کوتاه انجام دادند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: پس از هلی‌برن شبانه، تکاوران بر مواضع و استحکامات نیرو‌های مهاجم تاخته و بعد از اتمام، عملیات برداشت با بالگرد‌های هجومی هوانیروز انجام شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش همزمان با عملیات برداشت و پس از هوشیاری نیرو‌های مقابل از تهاجم ضربتی، بالگرد‌های شکاری کبرا با پشتیبانی برنامه ریزی شده، اقدام به برهم زدن سازمان رزم آن‌ها کردند.

امیر قربانی با اشاره به ایجاد سامانه خودحفاظتی جهت ارتقاء سطح ایمنی بالگرد‌ها گفت: در عملیات متحرک شبانه، بالگرد‌های هوانیروز (هلی برن) که به سامانه‌های خود حفاظتی مجهز شده‌اند در مقابله با موشک‌های دوش پرتاب اقدام به فلرریزی کرده و طی این فرآیند، موشک‌های حرارتی دوش پرتاب را منحرف کردند.

وی با اشاره به آزمایش موشک ارتقاءیافته شفق بیان داشت: در بخشی از این عملیات شبانه، موشک ارتقاءیافته، هوشمند و نقطه‌زن شفق که برد آن نیز نسبت به گذشته افزایش سه برابری داشته است و به صورت «شلیک کن_ فراموش کن» عمل می‌کند، از بالگرد کبرا شلیک شده و نقطه هدف را مورد اصابت قرار داده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها