فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد؛

ثبت رکوردهای جدید یگان‌های هوابرد نزاجا

امیر سرتیپ حیدری گفت: براساس اوامر فرماندهی معظم کل قوا، گام‌های مهمی را در راستای تبدیل نیروی زمینی ارتش به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع برداشته و رکورد‌های جدیدی در این عرصه ثبت کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ - 08September 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نزاجا که در منطقه عمومی نصرآباد استان اصفهان در حال برگزاری است، با بیان اینکه نیروی زمینی مأموریت‌های دشواری در جهت حفظ استقلال، تمامیت ارضی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، اظهار داشت: برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در سال‌های اخیر، تغییرات ساختاری را در سازمان رزم نیروی زمینی جهت ارتقای توان دفاعی ایجاد کرده‌ایم.

امیر سرتیپ حیدری با تأکید بر کیفیت بالای یگان‌های نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های توپخانه و پهپاد افزود: در این رزمایش، هوشمندی و نقطه‌زنی تسلیحات توپخانه، پهپاد و زرهی نزاجا به نحو مطلوبی به نمایش درآمد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان بالای لجستیکی نیروی زمینی گفت: توجّه به جابه‌جایی و انتقال سریع نیرو‌ها از ۸ استان کشور به منطقه عمومی رزمایش از جمله مؤلفه‌های ارزیابی و سنجش کیفی این رزمایش محسوب می‌شود که به نحو مطلوب در زمانی کمتر از استاندارد‌های موحود اجرا شد.

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با آزمایش‌های موفق پهپاد‌ها در رزمایش‌های مختلف، توان عملیاتی و راهبردی پهپاد‌های خود را افزایش داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بحمدالله با استفاده از هوش و تخصص نیرو‌های ولایی ارتش در زمینه تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی تجهیزات زرهی، توپخانه و دیگر تجهیزات توانسته‌ایم به موفقیّت‌های قابل توجهی در عرصه تقویت توان بالگردی و پهپادی دست یابیم.

ثبت رکوردهای جدید یگان‌های هوابرد نزاجا / باید واحدهای نزاجا را برای جنگ‌های شبکه محور آماده کنیم

وی با بیان اینکه در دنیای امروز توجّه ویژه‌ای به ارتقای تجهیزات در عرصه منازعات و نبرد‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به تهدیدات و نبرد‌های آتی باید ۴ ویژگی دقیق‌زن بودن، هوشمندی، دورزن بودن و شبکه‌ای‌محور شدن تجهیزات را مدنظر قرار داد.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به عملیات بی‌نظیر هوابرد نیروی زمینی ارتش در این رزمایش بیان داشت: در این رزمایش نتایج و رکورد‌های بسیار بی‌نظیری را از یگان‌های مختلف نزاجا شاهد بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که یگان هوابرد نزاجا با سرعت قابل توجّهی عملیات الحاق نیرو‌ها را انجام دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت عمده این رزمایش با سایر رزمایش‌ها، در ثبت رکورد در زمینه‌های مختلف تحرک، نقطه‌زنی، دورزنی، عملیات هلی‌برن شبانه، هوابرد و بارریزی است که این مهم بیانگر آموزش صحیح و تخصصی کارکنان و بهره‌گیری از تجهیزات بهینه شده مطابق با تهدیدات نوین است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها