با حضور شاعران؛

عصر شعر «دفاع مقدس» در ابهر برگزار شد

با حضور جمعی از شاعران عصر شعر «دفاع مقدس» در ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ - 08September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، عصر شعر با موضوع «دفاع مقدس» و فراخوان جشنواره شعر «صدف زخمی» امروز در فرهنگسرای نور ابهر با حضور شاعران و اعضای انجمن شعر و ادب شهرستان ابهر و حافظ خوانان «شاخه نبات» و با حضور شاعران میهمان از استان زنجان برگزار شد.

آقایان مهدی حنیفه و حسن پاکزاد و خانم زهرا حیدری از شاعران موفق استان زنجان میهمان این نشست بودند.

در این نشست «آیسان صادقی» مدیر ارشاد شهرستان ابهر ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین در جلسه از همت و فعالیت دوستان شاعر در انجمن تقدیر و تشکر و از حضور میهمانان استان زنجان ابراز خرسندی کرد.

در این نشست «لیلا مرتضی پور» مسؤول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و دبیر اجرایی جشنواره شعر «صدف زخمی» در زمینه فراخوان جشنواره شعر در سال‌جاری توضیحات کاملی را به شاعران ابهر بیان داشت
وی ضمن اعلام آمادگی اداره کل حفظ آثار برای فعالیت در حوزه شعر دفاع مقدس با شاعران و علاقمندان شهرستان ابهر اظهار کرد: اداره کل تاکنون بیش از 25 عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان، سه عنوان کتاب شعر بزرگسال، یک عنوان کتاب شعر ترکی و یک عنوان کتاب شعر سپید را با انتشارات صریر تولید و منتشر کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره شعر «صدف زخمی» استان زنجان گفت: آمار آثار منتشر شده به این جشنواره نشان از استعداد شاعران استان و شهرستان‌ها در زمینه شعر پایداری و مقاومت دارد.

 مرتضی‌پور در ادامه خطاب به شاعران ابهر و چند نفری از پیشکسوتان دفاع مقدس که در نشست شعر حضور داشتند، عنوان کرد: اداره کل برای تولید و انتشار کتاب شعر دفاع مقدس با همت شاعران و همکاری اداره ارشاد ابهر اعلام آمادگی می‌کند.

 وی همچنین اضافه کرد: با توجه به تجربه اداره کل در حوزه تولید کتاب خاطرات پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس از تدوین خاطرات رزمندگان و شهدای شهرستان ابهر در قالب کتاب استقبال می‌کند.

در ادامه شاعران حاضر در جلسه با مفاهیم دفاع مقدس، مقاومت و عاشورا شعرخو.انی کردند که با استقبال حاضرین در جلسه مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها