امام جمعه اهواز:

حرکت عظیم اربعین، بسترسازی برای حکومت جهانی امام مهدی موعود(عج) است

موسوی فرد گفت: اربعین حرکتی است که امام حسین(ع) آغاز کرد و زمینه بسترسازی برای حکومت جهانی امام مهدی موعود(عج) است.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 09September 2022

اربعین بسترسازی برای حکومت جهانی امام مهدی موعود(عج) استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدنبی موسوی فرد» در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: اربعین از برترین جلوه‌های تقوای الهی و برترین شعایرالهی است.

وی افزود: اوج تعظیم شعائر الهی در ماه محرم، تاسوعا و عاشورا بود، ولی اکنون در ماه صفر و فصل دومی رقم خورده که رسالت آن با محوریت اربعین شکل می گیرد و اربعین اسم رمز و رمز دوام بقای امام حسین (ع) است.

موسوی فرد گفت: زمانه ما شاهد اعجاز الهی در این ماه است؛ زمانه به بار نشستن تقدیر الهی است که با تدبیر اولیای الهی به عنوان نقشه اقدام در مسیر آماده سازی ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت اسلامی است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: شیفتگی و ارادت دیگر ادیان به امام حسین (ع) سرمایه بسیار بزرگی است که باید به آن توجه شود و اگر از حرکت اربعین ترجمه دقیقی شود  یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم و دعوت از حضرت مهدی (عج) است.

وی با اشاره به ابعاد اربعین بیان کرد: اربعین یک حرکت جمعی به سمت امام حجت الهی است که  نسبتی وسیع با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تاسیس تمدن اسلامی و توحید ناب دارد و حرکتی است که امام حسین (ع) آغاز کرد و زمینه بسترسازی برای حکومت جهانی امام مهدی موعود (عج) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دیگر ابعاد این رخداد بزرگ گفت: از پیش نیازهای شناخت منجی بشریت این است که امام حسین (ع) به جهانیان شناخته شود و با حرکت جهانی اربعین آن حضرت به تمام امت‌ها شناسانده می‌شود اگر چه امپراطوری خبری استکبار علت و هدف واقعی اربعین را بازتاب نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تحقق ظهور و الفت بین مومنین بُعد دیگر و پیش نیازهای اصلی اربعین است و برپایی موکب ها نیز در جهت همین نگاه است و در این حرکت خدایی قلبها بهم نزدیک می شود و منازعات کم می شود.

امام جمعه اهواز بُعد دیگر واقعه بزرگ اربعین را سازماندهی جهانی انصار المهدی بیان کرد و افزود: دشمن شناسی و شناخت دشمنان اسلام در این واقعه  از ابعاد این واقعه است و یزیدیان زمان، با همان مشخصات قاتلان امام حسین (ع) در همین زمان وجود دارند که باید معرفی شوند.

موسوی فرد با تاکید بر رفع مشکل حمل و نقل زائران اربعین و تاکید بر تامین نیاز آنها در سفر به کربلا، متذکر شد: زائران اربعین از توقف طولانی مدت در کربلای معلا که به دلیل ازدحام جمعیت مشکل ساز است خودداری کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار