امام جمعه کوهدشت:

ایران خواهان مذاکرات سازنده و رفع تحریم‌هاست

حجت‌الاسلام «طهماسبی» گفت: ایران خواهان مذاکرات سازنده و رفع تحریم‌هاست ولی هرگز تن به توافقی نامفهوم و مطابق میل طرف مقابل و بدون منفعت برای ایران نخواهد داد.
کد خبر: ۵۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ - 09September 2022

ایران خواهان مذاکرات سازنده و رفع تحریم‌ها است

به گزارش‌دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یکی از مفاهیمی که بعضی اوقات اشتباه معنا می‌شود کلمه صبر و معنای آدم صبور است؛ سستی کردن، عدم مقابله با ظلم و ذلیل شدن انسان از مصادیق صبر نبوده و معنای واقعی صبر، استقامت و بردباری در راه انجام وظیفه و ادای تکلیف الهی است.

وی عدم بدبین شدن به خدا و تحمل مشقت‌ها در راه انجام وظایف الهی را از مصادیق صبر دانست و افزود:بیش از صد مرتبه کلمه صبر در قرآن بیان شده و این نشانه اهمیت مسئله صبر است؛ کلمه صبر به همراه بسیاری کلمات از جمله استقامت، توکل، حق، ذکر و تقوا بیان شده است و این امر نشان دهنده مرتبط بودن صبر با بسیاری از مصادیق دین است.

طهماسبی ضمن بیان اینکه انسان باید در مقابل مشکلات زندگی صبور باشد، تصریح کرد: در صدر اسلام مومنین و مسلمین بسیار صبور بوده اند و در مقابل مصائب آن زمان ایستادگی کرده و در راه اسلام ثابت قدم ماندند.

امام جمعه کوهدشت انسان گناه کار را ظالم به خویشتن برشمرد و خاطر نشان کرد: کسی که مرتکب گناه می‌شود به خود بدی میکند و انسان ذات خود را دوست دارد، ولی با این حال به خود ستم میکند.

وی مقصود از فرهنگ را رشد و تکامل فکری مردم دانست و گفت: تلویزیون و سینما می‌توانند با تولید برنامه‌های فرهنگی – اسلامی به رشد فرهنگ و آگاهی درست نوجوانان و جوانان کمک کنند.

طهماسبی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ملت جمهوری اسلامی ایران، ملتی است اسلامی و دینی و همین باعث میشود که در مقابل مشکلات مقاومت کرده و هرگز تسلیم شیطنت‌ها و توطعه‌های دشمن نشود.

امام جمعه کوهدشت ضمن اشاره به دلیل بی اساس آمریکا در رابطه با پاسخ ایران بیان داشت: آمریکا به دنبال تصویب قرارداد مطابق میل و سیاست‌های خود است، ولی ایران تا زمانی که به منافع خود دست نیابد قراداد را امضا نخواهد کرد.

وی افزود: ایران خواهان مذاکرات سازنده و رفع تحریم‌ها است، ولی هرگز تن به توافقی نا مفهوم و مطابق میل طرف مقابل و بدون منفعت برای ایران نخواهد داد.

طهماسبی بیان داشت: به لطف خدا شناور شهید سلیمانی دارای مزیت‌های بسیار خوب و تاکتیکی بوده و دشمنان ما می‌دانند که این شناور چه قدرتی دارد و یک گام بلند در ارتقای قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کوهدشت رزمایش مشترک چین، روسیه و هند را عامل ترسی برای اروپا دانست و بیان کرد: آذربایجان باید بداند که ایران به هیچ وجه از منافع خود کوتاه نخواهد آمد و در مقابل هرگونه حرکتی جواب قاطع خواهد داد.

طهماسبی ضمن تشکر از مردم مهمان نواز کوهدشت برای پذیرایی آبرومندانه از زوار اربعین، گفت: موکب‌های سطح شهرستان به نحو احسن در حال خدمت رسانی هستند و افتخاری برای کوهدشت به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار