امام جمعه مهریز:

هیچ مراسمی جای پیاده‌روی اربعین را نمی‌گیرد

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین بر اساس آموزه‌های دینی از چنان اهمیت، قداست و نقش اساسی در جامعه اسلامی برخوردار است که هیچ مراسمی جای آن را نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ - 09September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه مهریز اظهارداشت: مراسم اصلی راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین حسینی فقط باید به مقصد کربلای معلی برگزار شود، در برخی مناطق و شهرستان‌ها مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین برگزار می‌شود که جایگزین آن اجتماع باشکوه در نجف و کربلا نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق خاری در چشم استکبارجهانی و آمریکاست و باید همه ساله گسترده و همراه با معنویت و قرائت زیارت اربعین در جا‌های مختلف برگزار شود.
 
امام جمعه مهریز در ادامه با تبیین اهمیت امنیت غذایی برنامه‌ریزی دولت و متولیان امر با ارزش نهادن به کشاورزان و دامداران و رسیدگی به حل مشکل جامعه هدف را خواستار شد و بیان کرد: تقویت کشاورزان سخت کوش و مولد با ارائه تسهیلات و حل برخی مشکلات اولیه آن‌ها به خصوص تامین آب توسط دولتمردان رسیدگی شود.
 
وی در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، مرحوم آیت‌الله طالقانی و شهید آیت‌الله مدنی را گرامی داشت و ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت را در جامعه ضامن اقتدار و عظمت نظام و انقلاب اسلامی ذکر کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار