حجت‌الاسلام «سعادت‌فر»:

آموزه نظام تربیتی اربعین هم ردیفی، برادری و عشق‌ورزی است

امام جمعه بافق گفت: آموزه نظام تربیتی اربعین هم ردیفی، برادری و عشق ورزی است و حرکت اربعین یک حرکت قلبی بین تمام آزادی خواهان دنیا است.
کد خبر: ۵۴۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ - 09September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «رضا سعادت‌فر» امام جمعه «بافق» در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت: آموزه نظام تربیتی اربعین هم ردیفی، برادری و عشق ورزی است و حرکت اربعین یک حرکت قلبی بین تمام آزادی خواهان دنیا است.
 
وی ادامه داد: این خیل عظیمی که به کربلا در اربعین مشرف می‌شوند برای بیعت با امام زمان (ع) می‌روند و گزینه روی میز این ملت همواره گزینه یا حسین (ع) بوده است.
 
امام جمعه بافق بیان کرد: مکتب تربیتی غرب به فرزند یاد می‌دهد که والدین خود را به خانه سالمندان ببرند درحالی که که اربعین یاد می‌دهد والدین خود را روی دوش بگذاریم و به کربلا ببریم.
 
وی اظهار کرد: خانواده یک کارخانه تولید ایمان و دین باوری است و منهای این خانواده هیچ مجموعه‌ای نمیتواند تولید کننده ایمان باشد، عده‌ای اینگونه تصور می‌کنند که خانواده مانعی برای خوشبختی است در حالی که خانواده مانعی برای ولنگاری است.
 
سعادت‌فر گفت: تفکر صحیح این است که همه چیز با تشکیل خانواده به دست می‌آید و بسیاری از کسانی که صاحب شغل، مسکن و حتی ثبات فرهنگی واخلاقی شدند به برکت ازدواج بوده است.
 
خطیب جمعه بافق گفت: والدین باید با دادن مسئولیت به فرزندان، آن‌ها را رشد دهند و این درحالی است که برخی از والدین آنقدر به فکر رفاه فرزندانشان هستند که به آن‌ها میدان نمی‌دهند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار