برگزاری همایش نمایندگان افتخاری دفاع مقدس در سمنان

همایش استانی نمایندگان افتخاری دفاع مقدس شهرستان‌های سمنان در شهرستان مهدیشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 10September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در همایش استانی نمایندگان افتخاری دفاع مقدس شهرستان‌های سمنان که در شهرستان مهدیشهر برگزار شد اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاورد‌های دفاع مقدس می‌باشد.

وی گفت: از وظایف کلی بنیادحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ایفای نقش ستادی (شامل سیاستگذاری، هدایت کلی، هماهنگی، نظارت و حمایت) در حفظ آثار فرهنگی جهاد و دفاع مقدس و سپردن کار‌های اجرایی به کلیه سازمان‌ها، نهاد‌های ایثارگری، نیرو‌های مسلح و مؤسسات فرهنگی و... است.

سلامی افزود: مراکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای گسترش آرمان‌های دفاع مقدس وظایفی بر عهده دارند که بر اساس اساسنامه در شهرستان‌ها و با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید این وظایف را به انجام برسانند.

وی با بیان این که تا سال گذشته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب ستاد استانی فعال بود، اما امسال دفاتر نمایندگی این نهاد در شهرستان‌ها راه اندازی می‌شود گفت: با تأسیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها علاوه بر تأثیرات فرهنگی می‌توان به خوبی ارزش‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به عموم مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها، بیان داشت: از اهداف و وظایف دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پی گیری انسجام بخشی نشر و ارزش‌های دفاع مقدس و امورات فرهنگی مرتبط با شهدا، ایثارگران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان عنوان کرد: دفاع مقدس را با نگاه دولتی نمی‌توان پیش برد و باید با جلب مشارکتی عموم مردم، استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد.

سلامی گفت: با همت مجموعه شهرستان و حمایت از نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان با برپایی گردهمایی‌ها و نشست‌های متعدد میان رزمندگان و یادگاران آن دوران، فرهنگ دفاع مقدس را به عموم مردم به ویژه نسل جوان منتقل کرد.

سلامی پیرامون و برنامه‌های بنیاد حفظ آثا رو نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: از وظایف نمایندگی‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان در شهرستان ها، تالیف آثار ادبی فاخر با محتوای خاطرات شهدا و رزمندگان، ارتباط با پیشکسوتان و برگزاری محافل خاطره گویی در شهرستان ها، برگزاری جشنواره شعر و داستان، جمع آوری اسناد و مدارک و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان، برگزاری اسوه‌های صبر و مقاومت ویژه بانوان، پیگیری درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، پیگری امورات مربوط به یادمان شهدای گمنام و ... است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار