جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا:

مرزهای ایران به سمت عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد/ هموطنان فعلا به مرزها مراجعه نکنند

سردار شرفی از بسته شدن تمامی مرزها به سمت عراق خبر داد و گفت: به علت حجم بالای حضور زائران در مرزها و عدم خدمات دهی مناسب و نبود زیرساخت در کشور مقابل، هموطنان فعلاً به سمت مرزها مراجعه نکنند.
کد خبر: ۵۴۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 10September 2022

مرزهای ایران به سمت عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد/ هموطنان فعلا به مرزها مراجعه نکنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا اظهار داشت: با توجه به شرایطی که روز قبل در پایانه خسروی برای زائران عزیز به لحاظ عدم امکان حمل و نقل و جابجایی زائران و نارسایی که در امداد و نجات و مشکلات تنفسی و گرما زدگی شدیدی که اتفاق افتاد این موضوع دیشب هم متاسفانه در مرز مهران اتفاق و شرایط بسیار سخت و خبر بسیار سنگین بود و ما شاهد بودیم که زائران یکی پس از دیگری بلحاظ مشکلات تنفسی ،بشدت دچار مشکل شدند.

سردار شرفی گفت: با توجه به مشکلات عدیده زائران در مرزها، وزیر کشور به اتفاق هیئتی به سمت عراق رفتنه و پس از بررسی های موضوعات،جلسه اضطراری شب گذشته در قرارگاه اربعین مرز مهران تشکیل و تصمیم گیری شد به لحاظ رعایت سه اصل امنیت و ایمنی، سلامت و کرامت زائران عزیزمان مرزها فعلاً بسته تا اگر شرایط در سمت عراق پایدار شد بعداً تصمیمات لازم اتخاذ شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا از اتخاذ تصمیمات عملیاتی در جلسه اضطراری مرز مهران خبر داد و گفت: به منظور عدم ازدحام زائران در پایانه های مرزی، تمامی بلیط های صادر شده به سمت پایانه مرزی باطل و تا اطلاع ثانوی هیچ گونه گذرنامه ویژه اربعین چاپ و گذرنامه هایی غیر مرتبط تمدید نمی شود.

وی تصریح کرد: امروز با هدف عدم ازدحام در پایانه مهران قرار بود زائران را با آرامش و ضمن هماهنگی که با طرف عراقی داریم بتوانیم آنان را از مرز عبور دهیم و دلیل ازدحام بیش از ظرفیت های موجود زائران در پایانه ها به دلیل ناشی از عدم وجود زیرساخت ها در کشور عراق است.

سردار شرفی با توصیه به زائرانی که در مسیر های منتهی به مرزها هستند، گفت: هر زائر عزیزی بخواهد سمت پایانه های مرزی بیاید یک قدم برای استقبال از خطر برداشته ، بنابراین خواهش می کنم توجه بکنند شرایط سمت عراق خوب نیست الان در چذابه، باشماق و حاج عمران و در آنسوی مرز مشکلات عدیده ای داریم و خدمات دهی به کندی انجام می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه زائران از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت هستند، ادامه داد: زائرانی که در مرزها حضور دارند با حوصله، همکاری های لازم را با خادمان خودشان در همه عرصه ها داشته باشند، عجله و شتاب نکنند اجازه بدهند ما شرایط را مدیدیت کنیم و به ترتیتب در نهایت آرامش و امکانات بتوانیم زائران را به آنسوی مرز انتقال دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر زمانی محدویتی اعمال می شود فقط به خاطر حفظ سلامت زائران است و این موضوع برای ما مهم است،خاطرنشان کرد:کلیه محدودیت های اعمال شده در راستای حفظ کرامت زائران صورت می گیرد و از آنان می خواهیم نهایت همکاری را با خادمان خود داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار