مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تولید ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران

سردار «ملکی» از تولید ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال جاری در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ - 10September 2022

تولید ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران قدسیه بهشهر و آیین رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» روایت زندگی شهید رقیه حسین زاده، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: علما و روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به حضور موثر آیت الله جباری در دفاع مقدس افزود: ایشان همراه رزمندگان بود؛ هم به رزمندگان ایمان داشت و هم در سفر‌های متعدد جبهه به تبلیغ دین می‌پرداخت.

ملکی بیان داشت: کتاب آیت الله جباری یکی از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران است و در این راستا تولیدات ارزشمندی در استان در دست اقدام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به نقش همسران و مادران شهید در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: همسران شهید صبور، مقاوم و با قامت ایستاده نماد استقامت و بردباری هستند و ما در برابر خانواده‌های شهدا شرمنده ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا یکی از ماموریت‌های ماست، اضافه کرد: در دیدار با خانواده شهدا چیزی جز زیبایی نمی‌بینم و شهدا برای خدا رفتند و شهادت اوج کمال است.

وی با بیان اینکه علما تخصص پرورش روح را دارند و کارشان فنی است و راویان درست و صحیح عاشورا هستند، بیان داشت: رزمندگان ما عاشورای نقلی را به عاشورای عینی تبدیل کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه دفاع مقدس ریشه در عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: رزمایش اربعین حسینی برای خدا و عشق به امام حسین است که در سینه شیعیان موج می‌زند.

سردار ملکی با بیان اینکه هدف ما این است که برای شهدا، رزمندگان و جانبازان و پیشکسوتان کتاب بنویسیم، افزود: این اداره کل چاپ کتب علمای شاخص استان را در دستور کار دارد و در این زمینه کتاب آیت الله طبرسی در حال اتمام است، کتاب آیت لایینی، آیت الله معلمی، آزاده رسولی، حجت الاسلام جعفری و حجت الاسلام جمشیدی را با مشارکت نهاد‌های متولی نوشتیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد شهدای روحانیت ما نسبت به جمعیت از همه بیشتر است از تولید و چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره اینکه برای ما افتخار است که اولین شهید مدافع روحانیت مازندرانی است، گفت: کتاب اولین شهید روحانی استان شهید مدافع حرم مالامیری  نیزنوشته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه از جمع ۴۲شهید مدافع حرم استان شهید رقیه حسین زاده در انفجار لبنان به شهادت رسیده است، بیان کرد: ایشان با همسرش همراه و همراز بود و نهایتا شهادت را که آرزویش بود در آغوش کشید.

ملکی با اشاره به اینکه زمندگان شهرستان بهشهر در کردستان نقش ویژه‌ای داشتند، گفت: از این‌شهرستان شهید ابوعمارها، چنگیزها، نادعلی زاده ها، نقاش ها، جباری‌ها و ییلاقی‌ها را تقدیم کردیم.

وی با اشاره به نقش شهرستان بهشهر در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: این شهرستان سرداران زیادی را تقدیم نظام کرد؛ پاسداران از تفکر و اندیشه‌های حوزوی در مسیر ولایت فقیه و امام  پاسداری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: شهید کابلی می‌توانست در خانه بماند، اما در ایام عید در جمع راهیان نور در کنار زائران بود و تا آخرین لحظه عمر خود به تکلیف خود عمل کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب «چهل روز بعد» توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان به چاپ رسیده است، بیان داشت: این کتاب را به روح شهید، همسر و فرزندانش، مردم بهشهر، ایران و همه جهان اسلام تقدیم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار