استاد حوزه و دانشگاه:

زنان در «جهاد» پیش قدم هستند

«محمدی متکازینی» با بیان اینکه زنان در تمام جهاد پیش قدم هستند، گفت: زنان در خلقت و در نهایت نیز اول هستند.
کد خبر: ۵۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ - 10September 2022

زنان در «جهاد» پیش قدم هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «میر رجبعلی محمدی متکازینی» استاند حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه قدسیه بهشهر و آیین رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» با بیان اینکه جلسه با دو بخش تشکیل شده و حضور عزیزان جهاد و اجتهاد و شهادت و حضور عالمان و هدفداران فقاهت در عین اینکه مکمل هم هستند دو وظیفه جداگانه دارند، اظهار داشت: خداوند در سوره بقره دو مدرسه فقاهت و جهاد و شهادت را بنیان گذاشت و به برکت انقلاب اسلامی این دو بخش ظهور و نمود پیدا کرد.

وی افزود: انسانی که مقصد نداشته باشد متحیر و سرگردان می‌ماند و باید مقصدش را تعیین کند و باید از راه رفت نه بیراهه؛ چراکه کسی که از راه می‌رود زود به مقصد می‌رسد و کسی که استاد ندارد به مقصد نمی‌رسد و استاد خوب راه را نشان می‌دهد. هدف طلبه شدن این است که باید مبعوث شود و بعثت پیدا کند.

محمدی متکازینی با بیان اینکه طلبه باید هدف داشته باشد و طلبه باید مبعوث شود، گفت: امتیاز طلبه با رشته‌های دیگر در این است که طلبه جبرییل شناس، میکاییل شناس و شیطان شناس است و رجس را خدا از طلبه گرفته است و رجس همان عمل شیطان است.

وی با بیان اینکه طلبه باید با طهارت و خالص باشد و باید شیطان را از خود دور کند، بیان داشت: اخلاص طلبه یعنی شیطان در دایره وجودش نیاید و طلبه باید به صورت تخصصی شیطان را بشناسد.

محمدی متکازینی با بیان اینکه آمریکا استکبار جهانی، دروغگو، فریب دهنده و تبهکار است و این‌ها از جنود شیطان است، اظهار داشت: شیطان شناسی بر طلبه واجب است و در سوره اعراف آمده است که خداوند شیطان را تا وقت معلوم مهلت داده است، چون ابلیس با کار‌هایی که می‌کند هیچوقت مبعوث نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: کسی که با  خدا مخالفت دارد استعدادش شکوفا نمی‌شود و باید موافقت با خدا کند و شیطان را باید زیر پا بگذاریم تا به این درجه برسیم.

محمدی متکازینی با بیان اینکه راه طلبگی راه طهارت و در مسیر علم قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: انسان دارای روح است و طلبه‌ای که دنبال این مصادیق می‌رود مبعوث می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از عالم شدن فقیه شدن قرار دارد و اجتهاد و شهادت مال سرداران، سربازان و پاسداران است و طلبه‌ها در مدرسه علم به دنبال فقیه شدن باشند.

محمدی متکازینی اضافه کرد: تا زمانی که به فقه راه پیدا نکنیم حوزوی نمی‌شویم و با فقه امتیاز می‌گیریم. اخلاق یعنی برانگیخته شدن مرتبه برزخی انسان که مقدمه فقاهت است.

استاد حوزه و دانشگاه با عنوان اینکه عالم شدن به قرآن مقدمه آغاز فقاهت است، اذعان داشت: آیت الله جباری در مرز فقاهت ایستاد و بی‌بدیل و بی‌جایگزین است.

وی با بیان اینکه زنان در تمام جهاد پیش قدم هستند در خلقت اول هستند و در نهایت نیز اول هستند، تصریح کرد: حوزه علمیه حوزه مادران و فرزندان است و باید قدر بدانیم.

محمدی متکازینی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران و برادران سفره علم شان یکی است و هیچ علمی نیست مگر اینکه خداوند بر زن آن را واجب کرده است و اگر زن شهرت جهانی پیدا کند در اسلام منعی ندارد. زن‌ها با نادانی برج نشوند و خودشان را رسوا نکنند. سفره بدنی و جان ما یکی است سفره جان ما قرآن است و رزق ما از قرآن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب باید مثل امام درس بخوانند و طلبه بشوند و راه امام را مثل امام طی کنیم تا به فقاهت برسیم، بیان داشت: در علم را نباید ببندیم، علم را نباید محدود کنیم و راه فقاهت رسیدن راه امام است و به همان روش برویم و همان کتاب‌ها را بخوانیم و بعثت را بهتر بیابیم.

وی ادعان داشت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در عمل در تمام بخش‌ها معطل می‌ماند و اگر مسئولین ما مومن بودند دولت ایمانی داشتیم و اگر گوش به فرمان ولی فقیه بودند ناراحتی نداشتیم، فساد را نداشتیم و مردم و مسئولین باید پا به پای ولی فقیه دنیا و آخرت‌مان را آباد کنیم.

محمدی متکازینی گفت: راه انقلاب جهانی است طی خواهد شد و ما باید در تمام بخش‌های نظام مقررات را رعایت کنیم تا الگو شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار