بقای «اسرائیل» از چند جبهه در معرض خطر قرار گرفته است

یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی گفت: اگر از هم‌اکنون آمادگی نبرد در چندین جبهه را نداشته باشیم، بقای اسرائیل به خطر خواهد افتاد.
کد خبر: ۵۴۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ - 10September 2022

ژنرال اسرائیلی: بقای اسرائیل از چند جبهه در معرض خطر قرار گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال «اسحاق بریک»، فرمانده سابق نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در نشریه «معاریو» به چاپ رسیده است، اظهار داشت: اگر اسرائیل از هم‌اکنون آمادگی لازم را برای نبرد در چندین جبهه نداشته باشد، امکان ادامه بقا برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

بریک در توصیه‌هایی به «هرتسی هالوی» نامزد جدید ریاست ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی بر احیای شکوه و قدرت ارتش اسرائیل به‌خلاف وضعیت حاکم در سال‌های اخیر از یک سو و ضرورت آمادگی از هم‌اکنون به‌منظور مواجهه با جنگ در چندین جبهه تأکید کرد و در ادامه اعتراف کرد که نامزد جدید ستادکل ارتش اسرائیل میراثی سخت و پیچیده را از «آویو کوخاوی»، رئیس کنونی ستادکل ارتش اسرائیل به ارث خواهد برد.

این ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل در همین راستا نوشت: مأموریت رئیس جدید ستادکل ارتش دشوار است، چرا که وضعیت داخلی نیرو‌های نظامی دشوار است و می‌تواند اسرائیل را در هرگونه نبرد آتی در مسیر فاجعه قومیتی بزرگی قرار دهد.

وی در ادامه از هالوی خواست تا به‌خلاف سنت رؤسای اسبق ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی در مسیر اصلاح کامل ارتش اسرائیل گام بردارد.

بریک سپس با اشاره به تجهیز روزافزون ارتش اسرائیل به سلاح‌ها و امکانات پیشرفته نظامی و مدرن، ضعف در آموزش و تعلیم نحوه استفاده از این امکانات مدرن و در یک کلام فقدان نیروی انسانی متخصص و کارکشته را مهم‌ترین نقطه ضعف ارتش اسرائیل قلمداد کرد.

نگرانی از میزان آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی و نظامیان آن به‌منظور مواجهه با تهدیدات پیشِ‌روی این رژیم در شرایطی است که روز یکشنبه هفته گذشته «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل از انتخاب هرتسی هالوی به‌عنوان رئیس جدید ستادکل ارتش اسرائیل و جانشین آویو کوخاوی رئیس کنونی ستادکل ارتش خبر داده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها