عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم احیای خانه‌های ایثار و جهاد در سرا‌ی محلات تهران

معدنی‌پور گفت: شهرداری تهران خواست خانه‌های ایثار و جهاد در سرا‌های محلات را احیاء کند.
کد خبر: ۵۴۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 11September 2022

لزوم احیاء خانه‌های ایثار و جهاد در سرا‌های محلاتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «نرگس معدنی‌پور» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری نود و یکمین جلسه این شورا ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات موثر و ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: این دو مجموعه در برگزاری مراسم‌های مربوط به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ و ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سال ۹۹ برنامه‌های بسیار موثری را در سطح ملی برگزار کردند.

معدنی پور ادامه داد: در سال ۹۹ در قالب ۴۰ هفته از ابتدای سال تا انتهای سال برنامه‌های سراسری پاسداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس برگزار شد که از آن سال تا کنون این برنامه‌ها به قوت خود باقی بوده و همه دستگاه‌های کشوری و لشکری نسبت به اجرای آن‌ها اهتمام جدی دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در اواخر دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ ۲۴ تیر ۹۶ لایحه شهرداری در خصوص برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت به تصویب شورا رسید.

وی ادامه داد: در همین راستا به منظور برنامه ریزی در جهت حفظ یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت شورای هماهنگی و برنامه ریزی با حضور ۱۶ عضو حقیقی و حقوقی پیش بینی شد که این شورا در سنوات گذشته با همت و پیگیری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جلسات خود را برگزار می‌کرد.

معدنی پور خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته این شورا تشکیل جلسه نداده لذا تقاضا می‌شود به مانند ادوار گذشته موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش قدم شده و جلسات این شورا را برگزار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست تا خانه‌های ایثار و جهاد را در همه سرا‌های محله احیاء کند و گفت: در گذشته این خانه‌ها وجود داشته که در مقطعی این موضوع کمرنگ شده لذا از شهرداری می‌خواهم که اقدام لازم را در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار