یادداشت/

اربعین حسینی میدان خدمت رسانی پلیس به مردم

پلیس با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی و ارائه خدمات مطلوب به هم میهنان عزیزمان نقش مهمی را ایفا می‌کند.
کد خبر: ۵۴۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱ - 12September 2022
اربعین حسینی میدان خدمت رسانی پلیس به مردمگروه احتماعی دفاع‌پرس - سردار «مجید عطایی» جانشین فرماندهی حفاظت از شخصیت‌ها و دژبان فراجا؛ پلیس با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی و ارائه خدمات مطلوب به هم میهنان عزیزمان نقش مهمی را ایفا می‌کند.
 
پیاده روی اربعین یک مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه به صورت پیمودن پیاده مسیر از اطراف مرزهای عراق به طرف حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا به منظور زیارت و جمع شدن همه آن ها در چهلمین روز شهادت سومین امام شیعیان انجام می شود.
 
در دوران حکومت حزب بعث در کشور عراق این سفر ممنوع شد و مجازات زیارت عتبات عالیات برای شیعیان، اعدام بود. پس از سرنگونی حزب بعث در سال 1382 و پس از آن خروج تدریحی نیروهای نظامی آمریکا از خاک آن کشور، جمهوری اسلامی ایران در اربعین همان سال با بهره گیری از دلبستگی مذهبی مشترک اکثریت مردم ایران و شیعیان عراق یک مناسک فردی را به آیینی بزرگ و جمعی تبدیل کرد.
 
در آغاز این حرکت علی رغم تمامی کمبودها و مشکلات، دو تا سه میلیون نفر حضور داشتند، ولی در سال های بعد، تعداد زائران شرکت کننده در این راهپیمایی به بیش از ده میلیون نفر رسید.
 
 اکثر زائران ایرانی مرز مهران را که پس از گذشت چندین سال دارای امکانات مناسبی از جمله پارکینگ خودرویی، موکب های پذیرایی، ایستگا ه های متعدد ورود و خروج انتظامی و ... گردیده، برای ورود به کشور عراق انتخاب و مسیر نجف تا کربلا را که حدود هشتاد کیلومتر می باشد بصورت پیاده طی می کنند.
 
در این مسیر تعداد 1452 ستون وجود دارد که فاصله بین هر ستون 50 متر است که برای پیمودن کل مسیر زمانی حدود 25 تا 30 ساعت لازم است. در این میان از نقش تاثیر گذار کارکنان انتظامی که در غالب تامین کننده امنیت زائران و ارائه خدمات انتظامی و حتی رفاهی برای زائران عزیز انجام وظیفه می نمایند نبایست غافل شد به نحوی که پس از تشکیل ستاد مرکزی اربعین و راه اندازی کمیته انتظامی، امنیتی در تابعیت این ستاد در سنوات اخیر، این توفیق الهی باعث گردیده که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با برنامه ریزی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های خود بتواند در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی و ارائه خدمات مطلوب به هم میهنان عزیزمان نقش مهمی را ایفا نماید تا اربعین حسینی میدان خدمت رسانی پلیس به مردم است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار