مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

دانش آموزان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند

«احمدی‌نیا» گفت: دانش آموزان، با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 12September 2022

در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانش آموزان با بصیرت و آگاهی نقش آفرینی کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، جلسه ستاد شاهد استان اصفهان امروز (دوشنبه) با حضور «مسعود احمدی‌نیا» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و «محمدرضا ابراهیمی» مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و دیگر اعضای ستاد در سالن جلسات بنیاد شهید اصفهان برگزار شد.

احمدی‌نیا ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و با بیان اینکه خدمت در مدارس شاهد ویژه و خاص است، اظهار داشت: در مدارس شاهد در خدمت یادگاران عزیز شهدا و فرزندان جانبازان گرانقدر هستیم و باید دین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کرده و زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادشان  باشیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌های شاهد و ايثارگران حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و بايد با آسیب شناسی و رفع مشکلات آموزشی فرزندان شاهد و ايثارگر، زمينه رشد و ارتقای تحصيلی و علمی این عزیزان فراهم شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بر مصونیت دانش آموزان در فضای تهاجمات رسانه‌ای دشمنان از طریق آگاهی بخشی به آنان و ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در محیط های فرهنگی و علمی تاکید کرد و افزود: دانش آموزان، با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان می کنند؛ در این راستا با نشر و پخش آثار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس می‌توان این فرهنگ اصیل و اسلامی را به نسل‌های آینده به خوبی انتقال داد.

احمدی نیا بابیان اینکه نیازمندی جامعه امروز به گسترش فرهنگ تعلیم، تربیت و آموزش است، مطرح کرد: باید نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل‌های بعدی را تأمین کنیم و فرهنگ آموزش، تربیت و به‌خصوص فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان ارتقاء دهیم و در امر آموزش خصوصا فرزندان شاهد و ایثارگر در شرایط کنونی گام‌های مؤثر و بهتری را برداریم.

در ادامه این جلسه «محمدرضا ابراهیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: شروع آموزش و پرورش رسمی با هفته دفاع مقدس یکی از فرصت‌های بی‌نظیر، برای استفاده جهت جلوگیری از تهاجم ترکیبی دشمن به مبانی دینی و انقلاب و ارزش‌های شهدا است.

وی اضافه کرد: همه همکاران ما و کسانی که مسئولیت اجتماعی و اداری دارند یا به‌صورت مستقیم با دفاع مقدس ارتباط دارند باید بکوشند در سال جاری و سال تحصیلی پیشرو دفاع مقدس بیشتر در سفره علمی دانش‌آموزانمان قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: باتوجه‌ به هماهنگی‌هایی که انجام شده است در نظر داریم، نه‌تنها زنگ مهر را با اشاره به دفاع مقدس بلکه در آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز زنگ ایثار را در برنامه آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.

 در این جلسه با توجه به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس، وضعیت تحصیلی دانش آموزان، نواخته شدن زنگ ایثار در (هشتم) مهرماه در یکی از مراکز آموزشی باحضور مقامات استانی،برنامه‌ریزی آموزشی و بررسی دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شاهد و انتصاب تعدادی از مدیران مدارس شاهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار