همزمان با سالروز تشکیل ستادهای پشتیبانی؛

همایش فعالان ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ در قم برگزار شد

همایش فعالان و اعضای ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ قم، همزمان با سالروز تشکیل ستادهای پشتیبانی و امداد جبهه به فرمان حضرت امام(ره)، روز سه شنبه در سالن امیران برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ - 07October 2015

همایش فعالان ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در همایش فعالان و اعضای ستادهای تدارکات و پشتیبانی جبهه و جنگ که به همت استانداری، فرمانداری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، ابتدا رضا سیار فرماندار قم طی سخنانی با تاکید بر اینکه تاریخ فداکاریهای ملت ایران را در دفاع مقدس فراموش نخواهیم کرد، گفت: تجلیل از نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس وظیفه ملی است، زیرا این امر میتواند در حراست و استمرار آرمانهای دفاع مقدس موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز ایران اسلامی در عرصههای مختلف مقابل دشمن ایستادگی میکند، اضافه کرد: مقاومت گسترده ملت در مقابل دشمنان قابل تقدیر است؛ حضور پرشور پیشکسوتان دفاع مقدس برای بازگو کردن خاطرات جنگ تحمیلی تاثیرات بسیاری برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان دارد.

در ادامه این همایش مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم به ایراد سخن پرداخت. وی گفت: برای تامین نیازهای دفاع مقدس کمیتههای مختلفی شکل میگرفت تا اقشار مختلف جامعه بتوانند در این امر مشارکت داشته باشند.

احمد حسینی ادامه داد: بخش مهمی از حماسه دفاع مقدس به پشت جبهه و پشتیبانی مادی و معنوی مردم مربوط می شود.

سید مهدی صادقی استاندار قم آخرین سخنران مراسم بود. وی با بیان اینکه استان قم آمار شهدا، جانبازان و آزادگان بسیاری را در دوران دفاع مقدس به خود اختصاص داده است، یادآور شد: برای تامین امنیت ملت و حراست از آرمانهای دینی خون هزاران نفر بر زمین جاری شده است و اکنون باید برای تحقق عدالت اجتماعی و ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه تلاش کنیم.

اجرای گروه تواشیح قمر بنی هاشم(ع) جانبازان، خاطرهگویی ابوالفضل الماسی و محمد خوشنژاد دو تن از فعالان ستادهای پشتیبانی و همچنین نوحه خوانی مالکی نژاد در وصف ائمه اطهار(ع) از بخشهای دیگر این مراسم بود.

دکتر حاجی مظفری مدیر کل اجتماعی استانداری قم و پیشکسوت جهاد سازندگی، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش قم، بهشتی مدیر کل راه و شهرسازی، معصومه ظهیری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مادر بزرگوار شهید زین الدین، مهدی عباسی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه و بسیج قم و جمع قابل توجهی از پیشکسوتان عرصه پشتیبانی جنگ در مناطق شهری و روستایی و پایگاه های بسیج خواهران و برادران، آموزش و پرورش و جهاد و سایر ارگان ها در دوران دفاع مقدس از جمله میهمانان شرکت کننده در این مراسم بودند.

پیگیری مسئولان و برگزاری باشکوه مراسم و اقامه نماز جماعت شرکت کنندگان در فشای باز تالار -در حالی که هر یک چفیه به گردان داشتند -به امامت حجت الاسلام اقبالیان مسئول بسیج قم در زمان جنگ و پایه گذار بسیج روحانیت در کشور، خاطرات همدلی و همراهی و معنویت رزمندگان اسلام و اقامه نماز جماعت در جبهه را تداعی می کرد.

حضور خانوادگی برخی میهمانان که علاوه بر انتساب به خانواده شهید، هر یک به تنهایی عضو فعال ستادی از پشتیبانی جبهه و جنگ بودند و نیز برپایی نمایشگاه زنان شهیده استان قم و نمایشگاهی از اسناد و مدارک پشتیبانی جنگ مردم قم در حاشیه های مراسم، از نکات جالب این همایش بود.

این همایش، دومین همایش برگزار شده در استان قم پس از سال های دفاع مقدس بود و برگزاری آن مورد استقبال فراوان شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار