رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

صدور مجوز ورود بالگرد‌های هلال‌احمر به عراق در حوادث احتمالی

کولیوند گفت: برای اولین بار بالگرد‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد خاک عراق می‌شوند.
کد خبر: ۵۴۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ - 12September 2022

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرسصدور مجوز ورود بالگرد‌های هلال‌احمر به عراق در حوادث احتمالی، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مسئولیت بهداشت و درمان زائران در کشور عراق و در ایام اربعین حسینی بر عهده این جمعیت است، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی حضور چند برابری زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال، هلال‌احمر نسبت به سال‌های گذشته ظرفیت خود را چهار  برابر افزایش داده است.

کولیوند گفت: بیش از ۳۰۰ تن دارو به کشور عراق ارسال شده و همچنین از نقطه صفر مرزی خدمات به زائران شروع می‌شود. در این مسیر پایگاه‌های امداد و نجات حضور فعال دارند و در مسیر‌های منتهی به نجف به طور متوسط هر پنج کیلومتر یک پایگاه نجات و سلامت مستقر است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص حادثه جاده‌ای و انفجار خودروی ون که روز گذشته برای زائران رخ داد، اظهار کرد: بعد از وقوع انفجار بلافاصله با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بین مسیر، اتوبوس آمبولانس‌ها به محل حادثه اعزام شدند و امدادرسانی کردند.

 وی افزود: جمعیت هلال احمر در اربعین ۱۴۰۱ به منظور بهبود خدمات به زائران حسینی با وزارت بهداشت عراق، حشدالشعبی و هلال احمر کشور عراق همکاری و هم افزایی مطلوبی دارد. در همین راستا جمعیت هلال احمر به بیمارستان‌های عراقی در نجف که دچار کمبود متخصص بودند، پزشک متخصص اعزام کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه حضور زائران را در مقایسه با سال ۹۸ رقم قابل توجهی توصیف کرد و گفت: حضور زائران امسال در راهپیمایی اربعین پررنگ‌تر شده و طبعاً خدمت رسانی به زائران نیز افزایش یافته است. به عنوان نمونه، در سال ۹۸ مراکز درمانی جمعیت هلال احمر صف داشت، اما امسال صف‌ها از بین رفته به دلیل اینکه تعداد مراکز بیشتر شده است. در مجموع جمعیت زائران امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیاد است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در مراسم اربعین خدمات ویژه و استثنایی ارائه می‌دهد؛ ارائه خدمات در حد فوریت‌های پزشکی است.

زائران با ملیت‌های متنوع به هلال‌احمر مراجعه می‌کنند

کولیوند با اشاره به حجم بالای مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عراق گفت: در حال حاضر هتل نبا در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز، حدود ۲ هزار مراجعه کننده دارد. به طور متوسط روزانه ۸۵ هزار نفر که شامل ملیت‌های متفاوتی هستند به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران مراجعه می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۶۰ موکب مردمی نیز در مسیر نجف تا کربلا به مردم خدمات می‌دهند. به طور متوسط هر کدام از این موکب‌ها روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با کشور عراق برای اولین بار بالگرد‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد خاک عراق می‌شوند تا در صورت لزوم، امدادرسانی به زائران به بهترین نحو انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص ارائه خدمت در شهر نجف گفت: در شهر نجف اشرف بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است با ۱۳۰ تخت فعال، آماده خدمت به زائرین است.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید حکیم نجف اشرف در کنار کلینک‌های این جمعیت در نجف مانند کلینیک ام‌القرا، النبا و کلینک مستقر در صحن حضرت زهرا (س) و بابت القبله آماده خدمت به زائران است.

کولیوند در خصوص تمهیدات هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا گفت: در هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه هلال احمر مستقر و اتوبوس آمبولانس‌ها نیز در مسیر مستقر شده است؛ در این مسیر ۳ بیمارستان نیز وجود دارد، کسانی که مشکل گوارشی و گرمازدگی دارند اولین مرکز بیمارستانی (بیمارستان امل) در عمود ۲۴۴ است که بیمارستان مجهزی است. علاوه بر این بیمارستان حیدریه و بیمارستان ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مسیر واقع است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات بهداشتی این جمعیت در شهر مقدس کربلا گفت: بیمارستان الحسین (ع) و ابومهدی المهندس در اختیار جمعیت هلال احمر است. در کنار این کلینیک‌های الماس شرق و کلینیک مستقر در صحن حضرت زینب (س) به زائران خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار