همراه با زائران اربعین۱/ گفت‌وگوی دفاع‌پرس با یکی از خانواده‌های مسیر اربعین؛

برای درک بهتر روضه‌های کربلا خانوادگی به این سفر آمدیم/ شهادت برای ما خیلی دور از انتظار نیست

سید داوود بابامیر و همسرش که به همراه دختر پنج ساله‌شان راهی سفر اربعین شده بودند، از این سفر معنوی گفتند.
کد خبر: ۵۴۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 14September 2022

برای درک بهتر روضه‌های کربلا خانوادگی به این سفر آمدیم/ شهادت برای ما تک تک ما خیلی دور از انتظار نیستبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با یکی از زائران اربعین حسینی که به همراه همسر و دختر پنج ساله‌اش راهی این سفر شده بودند به گفت‌وگو نشستیم.

سید داوود بابامیر درباره سفرش اظهار داشت: من خودم می‌خواستم تنها به این سفر بیایم، اما وقتی به مصیبت‌های امام حسین فکر کردم که با خانواده‌ی خود راهی کربلا شده بود و سختی‌های زیادی کشید به این نتیجه رسیدم که همراه با خانواده راهی شوم تا همه خانواده این موضوع را درک کنند.

همسر بابامیر در ادامه گفت: این سفر برای فرزند ما قطعا زمینه سازی و درک روضه‌هایی است که بار‌ها در هیئت‌ها شنیده است.

وی گفت: ما نیز این موضوع را فراموش نمیکنیم و درک ابعاد کربلا برای بچه‌هایمان فقط مربوط به اربعین نیست و ما سعی میکنیم در طول سال نیز این موضوعات را در مناسبت‌های مختلف به فرزند خود یادآوری کنیم و با این کار وقتی در مراسم‌ها شرکت کنند حتما با پیش زمینه‌ی قبلی وارد می‌شوند.

همسر بابامیر در ادامه با توجه به موضوع هشت سال دفاع‌مقدس و جنگ با کشور عراق و شهید شدن عده‌ی زیادی از جوانان توضیح داد: من اول فکر میکردم که شهادت کار سختی است و نصیب هر کسی نمی‌شود، اما الان می‌بینم که شهدا خیلی هم کار‌های عجیب و غریبی انجام نداده‌اند، آن‌ها خیلی از موضوعات کوچکی که به ذهن ما نمی‌آید را در زندگی رعایت کردند و این باعث شده که مسیر آن‌ها مشخص شود، لذا اگر ما نیز رعایت کنیم حتما می‌توانیم به آن درجه برسیم.

بابامیر نیز در ادامه افزود: همان اول سفر که از وسیله نقلیه شخصی پیاده شدم خاری به پاهایم فرو رفت و انگار این اتفاق یک روضه مجسم بود برای من و درک کمی از اتفاقاتی که مثلا برای حضرت رقیه (س) در این مسیر افتاد.

وی گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که سفر‌های بعدی در اربعین را خانوادگی بیایم تا همه ما بهره‌ی معنوی از این سفر ببریم.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها