مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگرفته از معارف اربعین حسینی است

«واحد» گفت: اربعین حسینی به ما می‌آموزد که باید یاد و خاطره شهدا را در طول زندگی حفظ کنیم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگرفته از معارف اربعین حسینی است.
کد خبر: ۵۴۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱ - 18September 2022

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگرفته از معارف اربعین حسینی است

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا به برکت خون مطهر سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان و حرکت عظیم تبلیغاتی پیام آور بزرگ عاشورا حضرت زینب (س) در تاریخ بشریت ماندگار شده است و این امر به عنوان الگو و سرمشقی برای ملت های آزاده جهان است.

«واحد» افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانی ارزشمند به این نکته ظریف و مهم تاریخی اشاره و می فرمایند که «درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.» و به یقین حفظ ارزش های ناب عاشورایی دفاع مقدس و تکریم ایثارگران این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی، تداوم کار زینبی است و اربعین حسینی به ما می آموزد که باید یاد و خاطره شهدا را در طول زندگی حفظ کنیم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگرفته از معارف اربعین حسینی است.

وی تأکید کرد: سومین دوره تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در روز سی ام شهریور و در آستانه هفته دفاع مقدس سال جاری با تجلیل از 14 هزار رزمنده استان اردبیل با مشارکت نیروهای انتظامی و نظامی و تمامی ادارات و نهادها  برگزار می شود.

واحد اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تجلیل از ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی است و فرهنگ سازی و سرمایه گذاری فرهنگی محسوب می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد: این مراسم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و مراسم اصلی در استان با حضور 500 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار