امام جمعه اهر:

پیری جمعیت تهدید جدی برای توسعه کشور است

حجت‌الاسلام «حاجی‌زاده» گفت: عدم توجه به موضوع کاهش فرزندآوری و افزایش پیری جمعیت باعث تهدید جدی به توسعه کشور و در نتیجه ایجاد مشکلات غیر قابل جبران برای جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ - 13September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد حمایت از خانواده‌ها و جوانی جمعیت شهرستان اهر، با ابراز نگرانی از کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت پیری در جامعه، اظهار داشت: عدم توجه به این موضوع باعث تهدید جدی به توسعه کشور و در نتیجه ایجاد مشکلات غیر قابل جبران برای جامعه خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در جامعه اکثر خانواده‌ها و جوانان مسائل و مشکلات اقتصادی را برای عدم تشکیل خانواده و تمایل نداشتن به فرزندآوری بیان می‌کنند و این در حالی است که افرادی هم هستند، با وجود تمکن مالی به نوعی از تشکیل خانواده و داشتن فرزند دوری می‌کنند.

امام جمعه اهر بر حمایت جدی دولت برای تشویق خانواده‌ها و جوانان به تشکیل خانواده و داشتن فرزند تاکید کرد و از دولت خواست برای بهبود وضعیت اقتصادی و مهار گرانی که از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است تلاش مضاعف کند.

«ابوالفضل غنی‌زاده» فرماندار اهر نیز در این جلسه اظهار داشت: پیری جمعیت تهدیدی برای رشد و بالندگی جامعه بوده و اگر در خانواده‌ای به یک فرزند اکتفا شود سیر نزولی جمعیت جامعه به تاریکی محض هدایت می‌شود.

غنی‌زاده افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به منظور تشویق در فرزند آوری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به تامین زیرساخت‌های مناسب در حوزه آموزش کودکان و تربیت فرزندان شاغل اقدام کنند.

وی در ادامه بستر سازی طرح افزایش جمعیت در حوزه حمایت از خانواده‌ها به منظور تحقق و اجرای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه با استقرار سامانه نظام بانکی و طرح تشویق فرزندآوری تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار