همراه با زائران اربعین ۵/ گفت‌وگوی دفاع‌پرس با یکی از زائران اربعین:

مسیر اربعین نور ایمان را در دل بچه‌ها بیشتر می‌کند

اسکندری گفت: مطمئن هستیم که قطعا مسیر اربعین باعث می‌شود که نور ایمان در دل بچه‌ها بیشتر شود و روز به روز شوق زیارت در دلشان باشد.
کد خبر: ۵۴۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ - 16September 2022

مسیر اربعین نور ایمان را در دل بچه‌ها بیشتر می‌کندبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با ابوالفضل اسکندری یکی از زائران مسیر پیاده روی اربعین که به همراه همسر و کودک شش‌ ماهه و دختر پنج ساله خودشان راهی سفر شده بودند به گفت وگو پرداختیم.

اسکندری گفت: راستش ما دو ماه پيش با کاروانی راهی کربلا شده بودیم، اما تصمیم گرفتیم که در پیاده روی هم شرکت کنیم، تصور ما این بود که با وجود بچه کوچک شاید خیلی این مسیر سخت باشد اما به مدد امام حسین برای ما دشوار نبود و ما به راحتی تا به اینجای مسیر را طی کردیم.

وی ادامه داد: مطمئن هستیم که قطعا این مسیر باعث می‌شود که نور ایمان در دل‌ بچه ها بیشتر شود و روز به روز شوق زیارت در دلشان باشد.

اسکندری گفت: شهدای زیادی جان دادند تا این مسیر برای ما سهل شود و مردم به راحتی به زیارت امام حسین علیه‌السلام بیایند، لذا مسئولین باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا رنگ و بوی شهدا در مسیر اربعین معلوم باشد، آنها باید به مردم کمک کنند و زیبایی‌های مسیر را نشان دهند تا همه بتوانند بهره معنوی لازم را ببرند و هر ساله در این سفر شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها