به گزارش دفاعپرس از قم، «مهدی قربانیکرم» مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگیهایی که با دستگاههای مختلف قم انجام دادهایم مقرر شده در ورودی شهر بنرهای اطلاعرسانی نصب شود، همچنین با پیگیرهایی که انجام دادیم مخابرات استان قم با همکاری اپراتور همراه اول، پیامکهایی با محتوای راهنمای زائر و آگاهسازی زائران برای آنها ارسال میکند.
وی افزود: یکی از اهداف ما برای برپا کردن موکب در استان این بود که زائران دیگر برای اسکان در کنار پیادهروهای خیابانها و یا حیاط حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران مراجعه نکنند، همچنان در برخی اوقات در بحث اطلاعرسانی به زائر کمکاری شده است و من این را در جلسات مختلف با حضور استاندار گفته ام، ولی قولی که دادند مبنی بر این است که فعالیتهای خود را افزایش دهند تا زائران در خیابان سر در گم نباشند.
مسئول قرارگاه اربعین استان قم ابراز کرد: زائران عزیز امام حسین (ع) به محض ورود به قم میتوانند با مراجعه به شبستان امام حسن عسکری (ع) کار پذیرش خود را در کمتر از ۲ دقیقه انجام دهند و برای استراحت و پذیرایی داخل شبستان مستقر شوند، زائران سیدالشهدا (ع) میتوانند برای اطلاع از برنامهها و فعالیتهای قرارگاه مردمی اربعین، به سایت http://hikarbala.ir و آدرس hikarbala@ در پیامرسان ایتا و تلگرام مراجعه کنند.
قربانی کرم خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳ هزار و ۲۲ زائر در قرارگاه اربعین قم پذیرش شدهاند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۲۰ نفر از آقایان و ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان هستند.
وی افزود: از بین آمار کلی زائران پذیرش شده ۳۱ هزار و ۳۹۲ زائر ایرانی و زائران غیر ایرانی هزار و ۶۳۰ نفر از ۳ کشور افغانستان، هند و پاکستان هستند و طی ۱۰ روزی که قرارگاه برپا شده بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا میان زائران توزیع شده است.
قربانیکرم تصریح کرد: با توجه به اعلام وزارت کشور تعداد زیادی از زائرانی که از کشور خارج شدهاند همچنان در عراق هستند و به همینخاطر یقین داریم طی روزهای آینده با تراکم زائران در قم مواجه میشویم.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم عنوان کرد: میانگین پذیرش روزانه زائران حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر است؛ ما قبلا هم اعلام کردیم که امسال ظرفیت خوبی برای اسکان و پذیرایی از زائران داریم و در حال حاضر آماده پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر هستیم.
انتهای پیام/