همراه با زائران اربعین ۶/ گفت‌وگوی دفاع‌پرس با پاکبان مسیر پیاده‌روی اربعین:

پاکسازی و نظافت مسیر رسیدن به زیارت حضرت اباعبدالله باید جدی گرفته شود

احمدی گفت: همانطور که زیارت حضرت اباعبدالله بسیار ثواب دارد، پاکسازی و نظافت مسیر رسیدن به زیارت نیز بسیار ثواب دارد و باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۵۴۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 16September 2022

پاکسازی و نظافت مسیر رسیدن به زیارت اباعبدالله باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با حسین احمدی یکی از پاکبانان مسیر پیاده روی اربعین که داوطلبانه برای نظافت و پاکسازی مسیر اربعین آمده بود به گفت‌وگو پرداختیم.

احمدی گفت: هر ساله جمعیت میلیونی در این پیاده روی عظیم شرکت دارند و این طبیعی است که پسماندها و زباله‌های زیادی در مسیر ریخته شود و نما و شکل مسیر پیاده روی کثیف جلوه داده شود.

وی افزود: به عشق اباعبدالله و خانواده امام حسین که جای تک تک قدم‌هایشان در مسیر نجف تا کربلا نمایان است داوطلبانه حاضر شدم تا در پاکسازی و جمع‌‌آوری زباله ها کمک کنم.

این پاکبان ادامه داد: شهرداری نجف و کربلا نیز در این زمینه خیلی به ما کمک کردند و همکاری لازم را با ما داشتند اما حجم زباله‌ها بسیار زیاد است و مردم هم باید در جمع‌آوری زباله کمکمان کنند.

وی اظهار کرد: به زائران مسیر پیاده روی توصیه می‌کنم تا حتی‌الامکان از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند و با خود وسایل مورد نیاز را بیاورند، همچنین بعد از صرف خوراکی‌ها، پسماندها و زباله‌ها را دور نریزند و پرتاب نکنند، همانطور که زیارت اباعبدالله بسیار ثواب دارد، پاکسازی و نظافت مسیر رسیدن به زیارت نیز بسیار ثواب دارد و باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها