مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان:

زنان نقش آفرینان بی‌بدیل جبهه ایثار و فداکاری هستند

«استکی» گفت: نقش موثر زنان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل است و آنها با حضور موفق خود در جبهه توانستند از دفاع مقدس یک الگوی مناسب و یک هویت ممتاز بسازند.
کد خبر: ۵۴۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ - 26September 2022

زنان نقش آفرینان بی‌بدلیل جبهه ایثار و فداکاری هستند«مرضیه استکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، با بیان اینکه اگر از همه مسائل و جنبه‌های مختلف جنگ، ایثار و فداکاری‌های رزمندگان سخن گفته شود و از نقش پراهمیت مادران و همسران آنها صحبتی به میان آورده نشود، قطعا حق مطلب بدرستی ادا نشده است، اظهار داشت: زنان نقش‌های متعددی در دفاع مقدس داشتند که قابل تعمیم به زنان امروز و بانوی معاصر است. از بعد نظری دفاع مقدس حرکت مردم به تأسی از عاشورا بود.

مشارکت و نقش مهم بانوان در دفاع مقدس

وی در خصوص نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس ابراز داشت: در هنگام بروز جنگ و دفاع یک ملت در برابر حمله ‌دشمن، تنها اعزام مردان به صحنه ‌نبرد ضامن پیروزی نخواهد بود، بلکه حمایت و پشتیبانی از نبرد، تحریک و تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه، مراقبت از کودکان و حفظ کانون گرم خانواده، مراقبت و پرستاری از مجروحین و مداوای زخمی‌ها، قبول مسئولیت و انجام وظیفه به جای مردان و آزادسازی ایشان برای شرکت در جبهه از نقش و مشارکت زنان در دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: زنان در طول دوران دفاع مقدس عالمانه، بین احساسات رقیق زنانه و مادرانه و مسئولیت‌پذیری و ایثار و فداکاری در قبال حفظ ارزش‌های دینی و پاسداری از کیان اسلامی یک ارتباط منطقی برقرار کردند و از نیروی احساسی خویش به زیباترین وجهی جهت احساس افتخارات ملی و دینی و حرکت آفرینی و تهییج مردان برای اعزام به جبهه‌ها و نیز مقابله با هیجان‌ها و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از جنگ بهره گرفتند. آنها با گفتار، نوشتار و رفتار خویش از تلاش ایثارگران و رزمندگان تجلیل کردند و با نثار عواطف خواهرانه و مادرانه و پشتیبانی عاطفی،‌ آنها را دلگرم کرده و نهال ایمان را در دل‌های آنها پربار کردند.

استکی یادآور شد: همسران شهدا شاید بیش از سایرین بر گردن جامعه و بازماندگان جنگ حق دارند. چه بسا زنانی که همسرانشان به شهادت رسیدند و آنها را با کودکانشان تنها نهادند و رسالت پدر بودن را نیز همپای وظیفه خطیر مادری بر دوش آنها نهادند.

وی ادامه داد: همسران، مادران و خواهران جانبازان، هر روز زندگی سخت و دردآلود عزیزان خود را می‌بینند و در این بین به ویژه در نقش همسر جانباز و مادر فرزندان، با قامتی استوار ستون خانواده را پا برجا نگاه می‌دارند و نمی‌گذارند که گرمی کاشانه مهرشان در تلاطم توفان زندگی به سردی گراید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: پس زنان، به عنوان بخشی از جامعه ‌انسانی، مسلماً در هر یک از صحنه‌های مختلف اجتماع، خصوصاً در عرصه ی دفاع مقدس ایفاگر نقشی اساسی هستند.

نقش زنان در حفظ آثار و ارزش‌‏های دفاع مقدس پس از جنگ

استکی ابراز داشت: زنان و به خصوص مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و اسرا، نقش به سزایی در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند. انتشار نامه‌های خانواده رزمندگان در آن روزها، سخنرانی‌ها، مراسم یادبود و... همگی در بزرگداشت یاد آن روزها اثرگذار هستند.

وی اضافه کرد: اگر مادران، همسران و خواهران و دختران شهدا در بین ما نبودند و شاهد افتخار آن‌ها بر شهادت عزیزان‌شان نبودیم، اینک به طور قطع و یقین، فرهنگ ایثار و روحیه شهادت‌طلبی در میان مردان، پسران، جوانان و آحاد ملت نبود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: بانوان در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که به آن خودباوری لازم رسیدند که می‌توانند در نقش‌های مختلف، مسئولیت‌های خود را ایفا کنند. تجلیل از چنین بانوانی، تجلیل از باورها و نگرش‌های اصیل دینی و اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار