تشدید بحران یمن کودکان را در معرض خطر قرار داده است

تشدید بحران یمن صد‌ها هزار کودک را در معرض خطر قرار داده و آن‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ - 14September 2022

تشدید بحران یمن کودکان را در معرض خطر قرار داده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یمن هنگامی که کودکی در یمن به وبا مبتلا می‌شود، کل خانواده با انتخاب سختی روبرو می‌شوند؛ نزدیکترین کلینیک می‎تواند جندین ساعت فاصله داشته باشد.

به گزارش «گلوبال سیتیزن»، حتی اگر خانواده بتواند به موقع کودک خود را برای یافتن پزشک به درمانگاه و یا بیمارستان ببرد، درمان قطعی نیست.

به طور غم‌انگیزی، جایگزین، مرگ ناشی از بیماری است.

بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان سازمان ملل و «یونیسف»، هر ۱۰ ثانیه یک کودک زیر ۵ سال در یمن جان خود را از دست می‌دهد؛ به گفته مسئول توسعه سازمان ملل در یمن، جنگ، بیماری و فروپاشی اقتصادی این کشور را به آستانه قحطی رسانده است.

بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان، صد‌ها هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه و در معرض خطر ابتلا به وبا و بیماری هستند، شیوعی که این کشور را تهدید می‌کند؛ این سازمان بشردوستانه افزود کودکانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض مرگ ناشی از وبا و دیگر بیماری‌ها هستند.

درگیری یمن به نقطه عطف شرم‌آور دیگری رسیده است: ۱۰ هزار کودک از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ کشته یا معلول شده‌اند؛ این آمار معادل چهار کودک در هر روز است.

البته این‌ها مواردی است که سازمان ملل آن را تأیید می‌کند؛ بدون شک تعداد بیشتری از مرگ و جراحات کودکان ثبت نشده است.

بحران انسانی یمن – بدترین بحران در جهان – نشان دهنده همگرایی غم‌انگیز چهار تهدید است: حملات خشونت‌آمیز و طولانی مدت، ویرانی اقتصادی، خدمات از هم پاشیده برای هر سیستم حمایتی – بهداشت، تغذیه، آب و بهداشت، حفاظت و آموزش، و پاسخ سازمان ملل که بودجه بسیار کمی دارد.

از هر ۵ کودک یمنی ۴ نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند؛ این آمار معادل بیش از ۱۱ میلیون کودک است.

۴۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه حاد و شدید رنج می‌برند؛ بیش از دو میلیون کودک از تحصیل بازمانده‌اند؛ چهار میلیون نفر دیگر در معرض خطر ترک تحصیل هستند؛ ۱۵ میلیون نفر (بیش از نیمی از آن‌ها کودک هستند؛ ۸.۵ میلیون نفر) به آب سالم، سرویس بهداشتی یا بهداشت دسترسی ندارند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها