معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بخشی از بندر «پارسیان» آماده بهره‌برداری است/ رفع مشکل آب همدان تا یک ماه آینده

سردار حاجی‌زمانی گفت: چند اسکله بندر «پارسیان» که از جمله پروژه‌های بزرگ در دست احداث قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است، برای بهره‌برداری آماده است.
کد خبر: ۵۴۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳ - 15September 2022

بخشی از بندر «پارسیان» آماده بهره برداری است/ رفع مشکل آب همدان تا یک ماه آیندهسردار «اسدالله حاجی زمانی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره فعالیت‌های این قرارگاه اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و از سال ۱۳۶۸ براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی بخشی از توانمندی مهندسی سپاه برای کمک به سازندگی کشور به‌کارگیری شد و بدین ترتیب تلاش شد تا همانند دوران دفاع مقدس، سپاه در جهادی دیگر برای بازسازی و سازندگی کشور، خدمت کند.

سردار حاجی زمانی سپس در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های این قرارگاه افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در گرایش‌های مختلف از جمله راه و ابنیه، راه آهن، سد، انتقال آب، نفت و گاز، پتروشیمی و ... ورود پیدا کرده که به‌عنوان مثال در راه و شهرسازی می‌توان به ایجاد ۴ هزار کیلومتر راه آهن اشاره کرد که از این میزان ۷۰ درصد به اتمام رسیده و ۳۰ درصد مابقی هم در حال اجرا است مانند راه آهن چابهار به زاهدان به طول ۶۰۰ کیلومتر که ۱۵۵ کیلومتر آن یعنی از زاهدان به خاش ریل گذاری آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در مسیر یاد شده زاهدان به خاش، رکورد ریل گذاری در کشور شکسته شد، زیرا برای اولین بار در مدت دو ماه ۸۳ کیلومتر ریل گذاری شد به نحوی که بعضا در روز این میزان ریل گذاری به ۴/۲ کیلومتر رسید.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اضافه کرد: در حوزه آزاد راه و بزرگراه تاکنون ۹۰۰ کیلومتر ساخته شده که از این میزان ۶۰۰ کیلومتر در حال بهره برداری است، مانند آزاد راه اراک به خرم آباد، قم به گرمسار و کمربند جنوبی شهر تهران؛ همچنین در بخش مترو کلانشهر‌ها نیز ۳۳۸ کیلومتر ساخته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه نیرو و آب نیز ۶۲ سد تاکنون احداث شده، اضافه کرد: در بحث خطوط انتقال آب هم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال اب داشتیم که انجام شده مانند طرح آب رسانی غدیر به طول ۹۰۰ کیلومتر که عمده آن اجرا شده است؛ کار‌هایی که در پروژه طرح آب رسانی غدیر می‌بایست صورت بگیرد مدت زمان اجرای آن سه سال بوده، اما تلاشگران این قرارگاه موفق شدند در مدت ۱۰ ماه به سرانجام برسانند که بواسطه آن ۲۶ شهر و یکهزار روستای خوزستان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار شدند.

سردار حاجی زمانی درباره رفع مشکل آب همدان نیز بیان داشت: کار انتقال آب در همدان نیز آغاز شده که امیدواریم ظرف مدت یک ماه آینده بتوانیم مشکل آب همدان را هم با کار جهادی رفع کنیم البته برای شهر‌های دیگر نیز مانند ساخت خط دوم آب رسانی به شیراز آغاز شده که امید داریم سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه احداث بندر «پارسیان» از پروژه‌های بزرگی است که چند اسکله آن آماده بهره برداری است، در خصوص دیگر پروژه‌های این قرارگاه گفت: قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان، سد «نرماب» گلستان، پالایشگاه مهر خلیج فارس، لایروبی سواحل جنوب و... بخش دیگری از پروژه‌های بزرگ در دست احداث قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها