پیشکسوت جهادگر دوران دفاع مقدس:

خطای صدام در حمله به ایران، عدم توجه به جایگاه ولایت فقیه بود

«صبوری» گفت: صدام با نادیده گرفتن جایگاه ولایت فقیه در حمله به ایران دچار خطای محاسباتی شد. مردم ایران با فرمان امام خمینی (ره) به سوی جبهه‌ها شتافتند و ارتش بعث عراق را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۵۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ - 26September 2022

«رضا صبوری» پیشکسوت جهادگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: هر جنگی که رخ می‌دهد باید با تشخیص نقاط ضعف و قوت آن، از آن جنگ سرمشق گرفت و در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف‌ آن برآمد.

وی افزود: وقتی ارتش بعث عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد جمهوری اسلامی دارای یک انقلاب نوپایی بود که هیچ‌گونه آمادگی برای مواجهه با یک جنگ نظامی را نداشت و علاوه بر این؛ پیش از انقلاب اسلامی ایران، تمام قوای نظامی کشور در اختیار مستشاران خارجی بود و توان دفاعی جمهوری اسلامی در شرایط مناسبی قرار نداشت؛ بر همین اساس صدام با سواستفاده از این نقطه ضعف و با پشتیبانی استکبار جهانی به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

صبوری تصریح کرد: صدام با نادیده گرفتن جایگاه ولایت فقیه و هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره)، در حمله به ایران دچار خطای محاسباتی شد. با آغاز تهاجم ارتش بعث عراق، مردم ایران با فرمان امام خمینی (ره) به سوی جبهه‌ها شتافتند و با دفاع از اسلام و انقلاب ارتش بعث عراق را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

این پیشکسوت دفاع مقدس ابراز داشت: در عرصه‌های مختلفی که پیش‌روی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده هرگاه مردم وارد میدان شدند دشمن هر چقدر هم که امکانات داشته و یا از سوی نظام سلطه حمایت شده اما در دستیابی به اهداف خود ناموفق بوده است که عرصه نظامی نیز از این قاعده‌ مستثنی نبود و دنیای استکبار به سرکردگی صدام در تهاجم خود به ایران که با هدف ساقط کردن انقلاب اسلامی انجام شد، ناکام ماند.

وی تأکید کرد: امروز ایران اسلامی در جایگاهی از توانمندی در عرصه‌های مختلف قرار دارد که هیچ کس حتی در ذهن خود  تصور حمله به ایران را نخواهد داشت.

صبوری گفت: ایران در حوزه سازندگی علی رغم موانعی که نظام سلطه ایجاد کرده اما به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار