فرماندار کرمان اعلام کرد؛

مراسم پیاد‌ه‌روی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان

«بابایی» گفت: دو مراسم پیاده روی برای جاماندگان اربعین حسینی در کرمان برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۵۴۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ - 14September 2022

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «علی بابایی» فرماندار کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی تبدیل به حرکتی جهانی شده  که نشان از ماندگاری قیام اباعبدالله الحسین (ع) و عشق و ارادت شیعیان است.

وی افزود: برای عزیزانی که از مراسم پیاده‌روی کربلا جامانده اند مراسمی تحت عنوان پیاده روی اربعین حسینی، از حرم تا حرم برگزار می‌‌شود که این مراسم با شکوه از حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی (دانشگاه آزاد اسلامی) آغاز می شود و در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) جوپار پایان می‌یابد.

فرماندار کرمان تصریح کرد: شروع مراسم از ساعت ۷ ‌آغاز می شود و پذیرایی و همراهی ۹۶ موکب در طول مسیر را خواهیم داشت. 

این مسئول گفت: این مراسم چندین سال است که به طور خودجوش شکل گرفته و دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان نیز با این خیل عاشقان امام حسین (ع) همراه بوده اند؛ بنابراین امسال نیز باید ضمن رفع کاستی‌های سال‌های گذشته، مراسم جاماندگان بهتر از قبل برگزار شود.

‌بابایی تصریح کرد: خدمات مورد نیاز زائران در طول مسیر از جمله آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی سیار با همکاری دستگاه‌های متولی، تامین می شود.

وی تاکید کرد: مهم ترین نکته پس از تامین امنیت این مراسم که به همت نیروی انتظامی و بسیج صورت می‌گیرد، تامین سلامت مردم و رعایت بهداشت است که بدین منظور شبکه بهداشت بر پذیرایی و سایر مسائل مربوطه نظارت کامل خواهد داشت.

بابایی گفت: اطلاع رسانی مراسم از طریق فضای مجازی و صدا وسیمای مرکز کرمان صورت می‌پذیرد.

به گفته وی آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر نیز در خدمت زوار خواهند بود و ایاب و ذهاب مراسم به همت شهرداری کرمان انجام می‌شود.

فرماندار کرمان بیان داشت: علاوه بر این مراسم با شکوه راهپیمایی دیگری در شهر کرمان برگزار می‌ شود. این مراسم در روز اربعین از شاهزاده محمد (ع) آغاز می‌شود و تا گلزار شهدای شهر کرمان ادامه دارد.

بابایی متذکر شد: تعدادی از موکب‌ها در این مسیر نیز از میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  پذیرایی می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار