یادداشت/

عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه راهپیمایی اربعین

علی‌رغم آنکه زائران امام حسین (ع) با کمترین توقع از نیازمندی‌های رفاهی راهی سفر به کربلا می‌شوند در روی دیگر سکه، مردم و شیعیان عراق هرآنچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته و در اختیار زائران ابا عبدالله (ع) قرار می‌دهند به صورتی که اختلافات سیاسی و ملیتی و فرقه‌ای تماماً جای خود را به برابری و برادری و محبت و انسانیت می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 16September 2022

آنسوی تبلیغات رسانه‌های وهابی- صهیونیستی علیه پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۱گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: این روز‌ها یکی از بزرگترین تجمعات بشری و شاید بتوان گفت عظیم‌ترین مراسم مذهبی در سراسر جهان در حال برگزاری است. زائرانی از اقصی نقاط کره زمین این روز‌ها خود را به مکانی در دل صحرای گرم و طاقت‌فرسای عراق می‌رسانند تا در سوگ مظلومانه‌ترین و قهرمانانه‌ترین مرگ تاریخ عزاداری کنند؛ تا همانند واقعه‌ای که در طول تاریخ بی‌نظیر است مراسم بزرگداشت آن نیز نظیر و همانندی نداشته باشد.

راهپیمایی اربعین حسینی که سال به سال با شور و حرارت و استقبال فزاینده‌ای رو به رو می‌شود، امسال نیز علی‌رغم مسائل و مشکلاتی که در کمبود زیرساخت‌های لازم در کشور عراق حس می‌شد، باشکوه‌تر از گذشته در حال برگزاری است به صورتی که دشمنان امت اسلامی و دشمنان پیام اتحاد، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و ذلت‌ناپذیری مراسم اربعین انگشت به دهان مانده‌اند.

رسانه‌های جریان سلطه و شبکه‌های وهابی – صهیونیستی ضد ارزش‌های اسلامی و دشمنان محور مقاومت که ناتوان از سانسور و نادیده گرفتن سیل پرشور حضور عاشقان و پیروان راه مکتب امام حسین (ع) هستند، برای مخدوش کردن اذهان نظاره‌گر و کنجکاو مردم جهان از این رویداد کمتر شناخته شده در فضای رسانه‌ای و همچنین، به خیال خام خود برای جلوگیری از افزایش حضور مردم مشتاق در این راهپیمایی عظیم، به برجسته کردن مشکلات و سختی‌هایی که در کمبود زیرساخت‌ها برای زائرین پیش آمده است می‌پردازند. در ذهن ناقص و خالی از شناخت این رسانه‌ها نشان دادن تصاویر چالش‌های زائران برای انجام سفری راحت و بدون دردسر، رونق رو به فزونی مراسم اربعین حسینی را گرفته و مانع از ترویج پیام این مراسم شوند.

اما آنچه در این برنامه‌ ریزی نابخردانه و از پیش شکست خورده نادیده گرفته می‌شود، ماهیت متفاوت حضور در این راهپیمایی و مراسم، با فضای غالب بر سفر‌های توریستی است که افراد برای لذت‌جویی دنیوی و خوشگذرانی و رفاه‌طلبی راهی سفر می‌شوند و آسوده‌ترین وسایل نقلیه و اقامتگاه و خورد و خوراک را طلب می‌کنند.

شکی نیست که وظیفه همگان بویژه دولت‌مردان عراقی و کشور‌های مبدأ صدور زائرین است که تمام قوای خود را برای فراهم کردن اسباب و زمینه‌های آسایش و امنیت و کاهش مشکلات زائران ابا عبدالله (ع) به کار گیرند؛ اما زائران سفر پیاده‌روی اربعین از صد‌ها سال پیش تاکنون با علم به ناهمواری‌ها و سختی‌ها و مصاعبی که ممکن است در این مسیر با آن مواجه شوند و حتی با علم به آسیب‌ها و خطرات جانی، دل به دریای وصال عشق ابا عبدالله (ع) که همان مسیر حق‌جویی و خودشناسی و خودسازی است نهاده‌اند.

درواقع دلدادگان مکتب حسینی به رسم تجربه بخش ناچیزی از مشکلات و مصائب بزرگی که در واقعه عاشورا به امام و پیشوای دینی آن‌ها رفته است نه تنها از سختی‌های سفر ابایی ندارند بلکه، به پیشواز آن‌ها می‌روند و توشه پربار بودن زیارت خود می‌پندارند. چنانکه بسیاری از کسانی نیز که به راهپیمایی اربعین می‌روند برای چندمین بار و با آگاهی از مشکلات مجدداً عزم سفر می‌کنند، اما هر بار مشتاق‌تر از گذشته قدم در این راه می‌گذارند.

روایت‌هایی در تاریخ هست که در دوران متوکل عباسی برای ممانعت شیعیان از سفر به کربلا و زیارت بارگاه سیدالشهدا (ع) حکم قطع دست اجرا می‌شد، اما آن حکم نیز نتوانست مانع سفر زائران شود. در دوران معاصر نیز رژیم بعث عراق مراسم پیاده‌روی اربعین را غیرقانونی اعلام کرده و با زائران به شدت برخورد خشونت آمیز می‌کرد؛ اما هیچ‌کدام از این سختی‌ها مانع ماندگاری و رونق مراسم عزای سیدالشهدا نگردید.

با این حال علی‌رغم آنکه زائران امام حسین (ع) با کمترین توقع از نیازمندی‌های رفاهی راهی سفر به کربلا می‌شوند در روی دیگر سکه، مردم و شیعیان عراق هرآنچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته و در اختیار زائران ابا عبدالله (ع) قرار می‌دهند به صورتی که اختلافات سیاسی و ملیتی و فرقه‌ای تماماً جای خود را به برابری و برادری و محبت و انسانیت می‌دهد. تجربه‌ای که آن‌ها که به راهپیمایی اربعین رفته‌اند می‌دانند...

منبع: الوقت

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها