امام جمعه کرمانشاه:

پیاده‌روی عظیم اربعین، یکی از مهم‌ترین شعائر اسلام است

آیت‌الله «علما» گفت: پیاده روی عظیم اربعین، یکی از مهم‌ترین شعائر اسلام است و این شعائر هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند و دشمن هم از همین شعائر می‌ترسد.
کد خبر: ۵۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 16September 2022

پیاده روی عظیم اربعین، یکی از مهم ترین شعائر اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین، از این رویداد به عنوان یکی از مهم ترین شعائر اسلام یاد کرد و با تاکید بر لزوم حفظ آن اظهار داشت: این شعائر هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند و دشمن هم از همین شعائر می ترسد، بنابراین همه باید در حفظ آن کوشا باشند.

وی به عظمت پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: اینکه 20 تا 25 میلیون نفر از جیب خود هزینه کرده و در مسیری قدم بگذارند که شلوغی جمعیت و گرمای هوا آن را طاقت فرسا کرده تنها برای اینکه زائر سید الشهدا شوند، حرکتی است که در هیچ جای جهان و در گذشته هم نظیر نداشته است.

آیت الله علما گفت: این حرکت عظیم و پیام آن دشمنان اسلام را به وحشت انداخته، بگونه ای که امپراطوری رسانه ای که در اختیار آمریکا و اسراییل قرار دارد و کوچکترین اخبار را از گوشه و کنار دنیا منعکس می کند، در خصوص این حرکت عظیم سکوت اختیار کرده و آن را بایکوت خبری کرده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به معانی مختلف اربعین گفت: این رویداد عظیم معانی و پیام های بسیاری دارد، پیام عقلانیت، سیاست، امنیت، جوانمردی، ظلم ستیزی، مقابله با استکبار و .... و دشمن از همین پیام ها وحشت دارد.

آیت الله علما گفت: اربعین یعنی لبیک گفتن به تفکر امام حسین(ع) و قیام او، چرا که واقعه عاشورا فقط جنگ شمشیر و نیزه نبود، جنگ تفکر حق بود در برابر تفکر باطل. امام حسین (ع) حاضر به پذیرش تفکر باطل یزید و ترویج آن نشد و در مقابل آن ایستاد و تمام داشته های خود را فدا کرد تا تفکر حق و تفکر اسلام زنده بماند.

آیت الله علما با بیان اینکه هیچ یک از انبیاء و ائمه معصومین (ع) اربعین ندارند، گفت: در این بین تنها برای سید الشهدا اربعین داریم، چرا که هیچ کس به اندازه ایشان برای اسلام و زنده نگه داشتن آن سرمایه گذاری نکرد.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام خود به مسلمانان یاد داد چگونه زندگی کنند، چگونه در برابر دشمن بایستند و چگونه زیربار ظلم نروند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: این پیام و معانی اربعین است که موجب شده این رویداد عظیم بایکوت خبری شود و این عظمت است که دشمنان را به وحشت انداخته که به هراقدامی برای کم رنگ کردن آن دست بزنند.

آیت الله علما در ادامه با قدردانی از تمام موکب داران عراقی و ایرانی و تمام نیروهای خدمات رسان در برپایی مراسم پیاده روی اربعین، به بازگشایی مرز خسروی در برپایی این مراسم باشکوه هم اشاره کرد و افزود: شهدای بسیاری از جمله شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی برای بازگشایی این مرز تلاش بسیاری کردند و از استاندار کرمانشاه هم قدردانی می کنم که برای باز نگه داشتن این مرز تلاش بسیار کردند.

وی افزود: مرز خسروی اولین مرز میان ایران و عراق است و بیش از 100 سال قدمت دارد و امیدواریم با همت مسئولین این مرز برای همیشه برای تردد زوار باز بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار