مردم اسدآباد در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین سنگ تمام گذاشتند

مردم شهرستان اسدآباد با برپایی ۱۲ موکب اربعین، به صورت شبانه‌روزی پذیرای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) هستند.
کد خبر: ۵۴۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ - 16September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، هرساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر جهان از جمله ایران اسلامی راهی کربلا می‌شوند.

استان همدان یکی از محل‌های عبور زائران اربعین حسینی است و بنابر گفته مسئولین ۷۰ درصد زائرین از همدان عبور می‌کنند. به همین منظور هر ساله موکب‌ها فراوانی در شهرستان‌های مختلف این استان برای خدمت‌رسانی به زوار برپا می‌شود. در شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از نقاط پرتردد استان همدان، ۱۲ موکب در مسیر رفت و برگشت زوار برپاشده که به صورت شبانه‌روز پذیرای آنان هستند.

جهت اطلاع از نحوه فعالیت و نوع خدمات رسانی با تعدادی از مسئول موکب‌های شهرستان اسدآباد به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

«معصومه سحری مقیم» مسئول موکب «شهدای مدافع حرم» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۳۲ خادم در این موکب در حال خدمت‌رسانی هستند، بیان داشت: با توجه به علاقه و عشق به امام حسین (ع) این خیمه گاه همیشه بر پا شده و بودجه ما کاملا مردمی است.

مردم اسدآباد در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند

«غفار حاتمی» از مسئولین موکب «حضرت قمربنی هاشم (ع)» نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این موکب عشق به اهل بیت (ع) و سلامتی رهب انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ۴ سال است در این موکب فعالیت می‌کنم و تامین بودجه‌ی ما کاملا شخصی و خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر در این موکب فعالیت می‌کنند افزود: در وعده‌های مختلف غذایی اعم از صبحانه، ناهار و شام پذیرای زوار هستیم و هر سال برای ۸ هزار نفر غذا تدارک می‌بینیم.

مردم اسدآباد در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند

در ادامه «حامد نرگسی» مسئول موکب «سید الشهداء کربلا» نیز اظهار داشت: از سال ۹۴ خادم زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و در این موکب خدماتی همچون دادن وعده‌های غذایی مختلف، واکس زدن و پشت‌نویسی ماشین بزای زائران اربعین حسینی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی موکب هدف از برپایی موکب خادمی برای زوار امام حسین (ع) و فرج امام زمان (عج) است، عنوان کرد: ۳۰ نفر در این موکب خدمت می‌کنند و تمام بودجه موکب به صورت مردمی تهیه می‌شود.

مردم اسدآباد در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند

«طاهره گلشنی» مسئول موکب حضرت «علی اصغر (ع)» نیز با بیان اینکه این موکب توسط بانوان هدایت می‌شود، گفت: امسال اولین سال است که این موکب برپا می‌شود و همه خادم‌ها از اینکه سعادت خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) نصیب آنان شده، خوشحال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ خادم در این موکب مشغول خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: ما خاک پای زوار هستیم و همه به عشق اباعبدالله الحسین (ع) در این موکب خدمت می‌کنیم و امیدواریم که خداوند این خادمی را قبول کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها