نماینده انصارالله یمن در عراق:

مردم یمن با الگوگیری از امام حسین (ع) سختی‌ها را تحمل می‌کنند

القلبی گفت: یمنی‌ها در رویایی با ظلم از جهاد امام حسین (ع) الهام می‌گیرند. در غیر این صورت یمنی‌ها نمی‌توانستند بدون الگوگیری از سیدالشهدا این سختی‌هایی که به آن‌ها وارد می‌شود، تحمل کنند.
کد خبر: ۵۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 17September 2022

مردم یمن با الگوگیری از امام حسین (ع) سختی‌ها را تحمل می‌کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در ایام اربعین دیگر پست و مقام معنایی ندارد. همه به عشق امام حسین (ع) به زائران اربعین خدمت می‌کنند. به یکی از موکب‌های اطراف شهر کربلا رفتیم. جایی که مسؤول موکب به حوالی حرم سیدالشهدا (ع) می‌رفت تا زائران حسینی را به خانه خود بیاورد به آن‌ها خدمت کند.

در این میان، محمد احمد القبلی نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق هم حضور داشت و مشغول مرتب کردن فضا برای زائران اربعین بود. با او درباره وضعیت اربعین و سختی‌های مردم یمن که این روز‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، صحبت کردیم تا از ارادت مردم این کشور به اباعبدالله (ع) و نحوه حضورشان در مراسم اربعین حسینی مطلع شویم.

تعداد اندکی از یمنی‌ها در پیاده‌روی اربعین حضور دارند

«محمد احمد القلبی» نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق در گفت‌‎وگویی اظهار داشت: ما در مراسم پیاده‌روی اربعین برای بزرگداشت اهل بیت پیامبر اعظم (ص) و مصیبت‌هایی که بر امام حسین (ع) وارد شده، در حالی که فریاد اصلاح امت پیامبر (ص) را می‌دادند. اینجا هستیم و می‌خواهیم محبت خود به اهل بیت (ع) را ابراز کنیم و بگوییم دوستِ دوستان آن‌ها و دشمن دشمنان آن‌ها هستیم.

وی به سختی‌های مردم یمن برای زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: تعداد محدودی از هواپیما‌ها از یمن امکان پرواز به اردن را دارند تا به نجف بیابند که این پرواز‌ها برای بیماران و افراد خاص است و برای زیارت اجازه خروج از یمن را نمی‌دهند.

القلبی با بیان اینکه اهل بیت پیامبر (ص) محبتشان در دل مردم یمن از زمانی که امام علی (ع) در یمن بود، ریشه کرده است، بیان داشت: یمنی‌ها در رویایی با ظلم از جهاد و فداکاری امام حسین (ع) الهام می‌گیرند. در غیر این صورت یمنی‌ها نمی‌توانستند بدون الگوگیری از سیدالشهدا این سختی‌هایی که به آن‌ها وارد می‌شود، تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اربعین تنها مختص شیعیان و حتی مسلمانان نیست، ادامه داد: اربعین متعلق به همه کسانی است که عاشق اهل بیت (ع) هستند. به همین دلیل می‌بینیم که سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در همه جا جاری است.

نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق با بیان اینکه ما اعتقاد داریم مسلمانانی که محبت اهل بیت (ع) را برنمی‌تابند، باید در دین خود شک کنند، خاطرنشان کرد: میلیون‌ها زائری که به زیارت اربعین حسینی می‌آیند، پیام مهمی دارد و این حضور میلیونی نشان می‌دهد که مسلمانان با امام حسین (ع) و روش ایشان و اهل بیت (ع) انس گرفته‌اند.

وی گفت: بنابراین، اگر به دنبال وحدت مسلمانان هستیم، راهی جز اهداف امام حسین علیه‌السلام و محبت ایشان در برابر ظلم و ظالمان نیست. در پایان هم از شما تشکر می‌کنم و از خداوند ممنونم که توفیق داد تا بتوانیم در این زیارت شرکت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار