استاد حوزه و دانشگاه:

برای بیداری جهان، هیئت جهانی «اربعین» راه می‌اندازیم

حجت‌الاسلام «پناهیان» با بیان اینکه ما در معرض کار جهانی بزرگ قرار داریم، گفت: برای بیداری جهان، هیئت جهانی «اربعین» راه می‌اندازیم.
کد خبر: ۵۴۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ - 17September 2022

برای بیداری جهان، هیئت جهانی «اربعین» راه می‌اندازیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی در موکب فاطمه الزهرا (س) بابل، رسالت پیامبر اسلام (ص) را یک رسالت جهانی بیان کرد و اظهار داشت: دین ما دین جهانی است و ما هم به عنوان پیروان آن حضرت مسئولیتی جهانی و مهمی را در آخر الزمان در سطح جهانی داریم.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: اگر فرصت نعمت اربعین را از دست بدهیم با فتنه سخت امتحان می‌شویم و ظهور به تاخیر می‌افتد، قدرنشناسی از فرصت اربعین ظهور را عقب می‌اندازد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما انقلاب کردیم و باید پای این انقلاب ایستاد، ادامه داد: اربعین باعث شد تا داعش که تا ۲۵ کیلومتری کربلا آمده بود عقب نشینی کند.

وی با عنوان اینکه ما در معرض کار جهانی بزرگ قرار داریم، بیان داشت: هیئت خانگی راه افتاد انقلاب ایجاد شد، هیئت جهانی «اربعین» راه بیاندازیم تا جهان بیدار شود.

حجت الاسلام پناهیان با اظهار اینکه این مسئولیت جهانی که روی دوش ماست را چگونه به سرانجام برسانیم، گفت: بعضی امتحان با بلاست مانند جنگ و جان دادن در راه خدا، بعضی وقت‌ها امتحان با نعمت است، گاهی هم با ثروت امتحان می‌شوید.

وی اضافه کرد: همه فتح اسلام با رنج نیست و گاهی با تفریح است و تفریح دل ما با اربعین تامین می‌شود، بلا‌های آخر الزمان قبل از ظهور بشدت هولناک است و اگر با همین بلا‌ها پای امام زمان ایستادید پیروز و اگر کوتاه آمدید بلا دامنگیر ما می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان افزود: خدا توقعش از بندگانش کم است، اربعین خیلی مهم است درک کنیم، کار‌های جهانی اعلام جهانی می‌خواهد. امام ما امام جهانی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر رسالت دین اسلام منطقه‌ای بود، امام زمان بسیار زودتر از این ظهور می‌کرد و این همه در سختی‌ها نمی‌افتادیم.

وی عنوان کرد: از برکات و خوبی‌های سفر اربعین برای دیگران تعریف کنید تا دیگران به رغم سم پاشی‌ها و کارشکنی‌های که صورت می‌گیرد، برای حضور در اربعین سال آینده تشویق شوند. حضور پرشور در اربعین طومار فتنه داعش را که به نزدیکی کربلا رسیده بود، در هم پیچید.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اربعین رژه باشکوه سپاهیان آخرالزمانی امام‌عصر است و دشمنان هر چه تلاش کردند تا صدای آن را خفه کنند نتوانستند و بالاخره امسال برای نخستین بار به جمعیت میلیونی اربعین‌حسینی اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه این مسئولیت جهانی است که ما را وادار به حرکت ۲۰ میلیونی کرد، اذعان داشت: رسالت ما جهانی است و باید در اربعین، قدرت امام‌حسین را به جهانیان معرفی کنیم و جمعیت بیست میلیونی اربعین باید هر سال بیشتر شود و نباید در این مسیر کم بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار